ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer ORM500 GÜZ-BAHAR 0+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilen bir konuda detaylı bir literatur araştırması yapabilir
    2-İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literatur araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir
    3-Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunabilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1412168
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 10012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   188
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,27 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak
    2 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak
    3 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
    4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
    5 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
    6 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
    7 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
    8 Ara Sınav
    9 Yapılan gelişmelerin izlenmesi
    10 İlgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak
    11 İlgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak
    12 Çalışılan onu hakkında rapor yazımı
    13 Çalışılan onu hakkında rapor yazımı
    14 Çalışılan onu hakkında rapor yazımı
    15 Raporun tamamlanması ve bir dinleyici bir kitle önünde sunulması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Her öğrencinin bağlı olduğu öğretim üyesi
    Dersi Verenler

    1-)10002 10002 10002

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Bora İmal

    3-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Emre Ünal

    4-)Profesör Dr Muhammed Nuri Öner

    5-)Profesör Dr Sezgin Özden

    6-)Profesör Dr Ceyhun Göl

    7-)Doktor Öğretim Üyesi Yalçın Kondur

    8-)Doktor Öğretim Üyesi Semih Kuter

    9-)Doktor Öğretim Üyesi Funda Oskay

    10-)Doçent Dr İlker Ercanlı

    11-)Profesör Dr Sedat Keleş

    12-)Doçent Dr Ender Buğday

    13-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Gül

    14-)Doktor Öğretim Üyesi Figen Çakır

    15-)Doçent Dr Üstüner Birben

    16-)Doçent Dr Meriç Çakır

    17-)Doçent Dr Alkan Günlü

    18-)Doktor Öğretim Üyesi Muammer Şenyurt

    19-)Doçent Dr Serhat Ursavaş

    20-)Doktor Öğretim Üyesi Seda Erkan Buğday

    Ders Yardımcıları Her öğrencinin bağlı olduğu öğretim üyesi
    Kaynaklar 1. Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makaleler.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 1
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 1
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 5
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 4
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 1
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 1
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 5
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster