ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma ORM504 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kırsal kalkınma ile ilgili temel kavramlarıtanımlar
    2-Kırsal kalkınma politikalarının ve uygulamalarının başlıca özelliklerini özetler
    3-Kırsal kalkınma çalışmalarında sorun analizi tekniklerini ve çözüm yaklaşımlarını uygular
    4-Kırsal kalkınma ile tarımsal kalkınma, kırsal sanayi ve kalkınma ekonomisi arasındaki ilişkileri yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2515555
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kavramsal çerçeve-kır yerleşmeleri, kırsal alan-kırsal kalkınma- K1 BÖLÜM 1 K2 BÖLÜM 1
    2 Kırsal kalkınma niçin önemlidir? K1 BÖLÜM 1
    3 Kırsal kalkınmada çalışma alanları K3 BÖLÜM4
    4 Kırsal kalkınmada potansiyel belirleme ve envanter çalışmaları K3 BÖLÜM4
    5 Türkiye`de kırsal kalkınma ve kırsal kalkınma politikaları K2 BÖLÜM 3 K4 BÖLÜM 1
    6 Kırsal kalkınma yöntem ve araçları K1 BÖLÜM2
    7 Kırsal kalkınmada örgütlenme K5 BÖLÜM4
    8 Kırsal kalkınmada katılım-katılımcılık K3 BÖLÜM8
    9 Katılımcı kırsal değerlendirme K1 BÖLÜM4
    10 Kırsal kalkınmada cinsiyet K1 BÖLÜM6 K3 BÖLÜM9
    11 Kırsal kalkınmanın devamlılığı K1 BÖLÜM6
    12 Kırsal kalkınmada ormancılığın önemi K1 BÖLÜM2
    13 Kırsal kalkınmada mikro kredi uygulaması K1 BÖLÜM7
    14 Faydalanma kapasitesi ve çevre koruma K1 BÖLÜM7
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi H. Emre Ünal
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Emre Ünal

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- UN, (2004).An Integrated approach to rural Development. (330 p.).New York. K2- Bakırcı, M. (2007). Türkiye`de kırsal kalkınma, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. K3- Gülçubuk, B. (2020).Kırsal kalkınma ders notları, Ankara Üniversitesi. K4- Geray, C. (2011). Dünden bugüne kırsal gelişme politikaları, Phoenix Yayın Evi, Ankara. K5- Kongar, E., (2012). 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitapevi, İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilindiği üzere Türkiye`de Orman Köylerinde yaklaşık 7 milyon kişi yaşamakta ve bu toplum kesimi ulusal gelirden aldıkları pay itibariyle toplumun en yoksul kesimi arasında sayılmaktadırlar. Ormancılık etkinliklerinin başarı ile yapılmasının koşullarından birisi de orman-toplum ilişkilerinin iyileştirilmesidir. Bunu gerçekleştirmenin yollarından birisi de ormanla iç içe yaşayan orman köylülerinin refah seviyesini yükseltmektir. Bu açıdan ormancılığın sosyo-ekonomik kesiminde araştırma yapacak lisansüstü öğrencilerinin kırsal yoksulluk ve kırsal kalkınma hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu nedenle Orman Mühendisliği Anabilim Dalı?nda ?Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma? isimli bir Yüksek Lisans dersi açılması öngörülmüştür.
    Dersin İçeriği Kavramsal çerçeve-Kırsal kalkınmanın önemi-çalışma alanları-yöntem ve araçlar- Türkiye`de kırsal kalkınma politikaları-kısal kalkınmada katılımcılık-cinsiyet-kırsal kalkınmada ormancılığın önemi-kırsal kalkınmada mikro kredi uygulaması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı -
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 3
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 3
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster