Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kavramsal çerçeve-kır yerleşmeleri, kırsal alan-kırsal kalkınma-
|
K1 BÖLÜM 1
K2 BÖLÜM 1
|
2
|
Kırsal kalkınma niçin önemlidir?
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Kırsal kalkınmada çalışma alanları
|
K3 BÖLÜM4
|
4
|
Kırsal kalkınmada potansiyel belirleme ve envanter çalışmaları
|
K3 BÖLÜM4
|
5
|
Türkiye`de kırsal kalkınma ve kırsal kalkınma politikaları
|
K2 BÖLÜM 3
K4 BÖLÜM 1
|
6
|
Kırsal kalkınma yöntem ve araçları
|
K1 BÖLÜM2
|
7
|
Kırsal kalkınmada örgütlenme
|
K5 BÖLÜM4
|
8
|
Kırsal kalkınmada katılım-katılımcılık
|
K3 BÖLÜM8
|
9
|
Katılımcı kırsal değerlendirme
|
K1 BÖLÜM4
|
10
|
Kırsal kalkınmada cinsiyet
|
K1 BÖLÜM6
K3 BÖLÜM9
|
11
|
Kırsal kalkınmanın devamlılığı
|
K1 BÖLÜM6
|
12
|
Kırsal kalkınmada ormancılığın önemi
|
K1 BÖLÜM2
|
13
|
Kırsal kalkınmada mikro kredi uygulaması
|
K1 BÖLÜM7
|
14
|
Faydalanma kapasitesi ve çevre koruma
|
K1 BÖLÜM7
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi H. Emre Ünal
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Emre Ünal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- UN, (2004).An Integrated approach to rural Development. (330 p.).New York.
K2- Bakırcı, M. (2007). Türkiye`de kırsal kalkınma, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
K3- Gülçubuk, B. (2020).Kırsal kalkınma ders notları, Ankara Üniversitesi.
K4- Geray, C. (2011). Dünden bugüne kırsal gelişme politikaları, Phoenix Yayın Evi, Ankara.
K5- Kongar, E., (2012). 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitapevi, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilindiği üzere Türkiye`de Orman Köylerinde yaklaşık 7 milyon kişi yaşamakta ve bu toplum kesimi ulusal gelirden aldıkları pay itibariyle toplumun en yoksul kesimi arasında sayılmaktadırlar. Ormancılık etkinliklerinin başarı ile yapılmasının koşullarından birisi de orman-toplum ilişkilerinin iyileştirilmesidir. Bunu gerçekleştirmenin yollarından birisi de ormanla iç içe yaşayan orman köylülerinin refah seviyesini yükseltmektir. Bu açıdan ormancılığın sosyo-ekonomik kesiminde araştırma yapacak lisansüstü öğrencilerinin kırsal yoksulluk ve kırsal kalkınma hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu nedenle Orman Mühendisliği Anabilim Dalı?nda ?Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma? isimli bir Yüksek Lisans dersi açılması öngörülmüştür.
|
Dersin İçeriği
|
Kavramsal çerçeve-Kırsal kalkınmanın önemi-çalışma alanları-yöntem ve araçlar- Türkiye`de kırsal kalkınma politikaları-kısal kalkınmada katılımcılık-cinsiyet-kırsal kalkınmada ormancılığın önemi-kırsal kalkınmada mikro kredi uygulaması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
3
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|