Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kırsal kalkınma kavramı
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 1
|
2
|
Kırsal kalkınma niçin önemlidir?
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 1
|
3
|
Kırsal kalkınmada ormancılığın önemi
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 2
|
4
|
Kırsal kalkınma yaklaşımlarının karşılaştırılması
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 2
|
5
|
Kırdan kente göç
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 3
|
6
|
Kırsal kalkınma yöntem ve araçları
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 3
|
7
|
İlgi grupları analizi
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 4
|
8
|
Katılımcı kırsal değerlendirme
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 4
|
9
|
Problem ağacı yöntemi
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 5
|
10
|
SWOT anlizi
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 5
|
11
|
Kırsal kalkınmanın devamlılığı
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 6
|
12
|
Cinsiyet
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 6
|
13
|
Kırsal kalkınmada mikro kredi uygulaması
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 7
|
14
|
Faydalanma kapasitesi ve çevre koruma
|
An Integrated Approach to Rural Development
Chapter 7
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Sezgin Özden
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
H. Emre Ünal
|
Kaynaklar
|
An Integrated Approach to Rural Development
Forestry for Sustainable Rural Development, Ford Foundation 1998 New York
Sustainable rural development: What is the role of the agri-food sector? Edited by Martin Petrick and Gertrud Buchenrieder, IAMO 2007
Poverty Handbook: Analysis and Processes to Support Asian Development Bank Operations, 2006 Asian Development Bank
Comprehensive Planning for Sustainable Rural Development, Gerrit-Jan Knaap and Arnab Chakraborty, The Journal of Regional Analysis and Policy, JRAP37(1):18-20. 2007
Promoting Sustainable Rural Development Through Agriculture, Canadian International Development Agency 2003
The Integrated Sustainable Rural Development Strategy, 2000
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilindiği üzere Türkiye?de Orman Köylerinde yaklaşık 7 milyon kişi yaşamakta ve bu toplum kesimi ulusal gelirden aldıkları pay itibariyle toplumun en yoksul kesimi arasında sayılmaktadırlar. Ormancılık etkinliklerinin başarı ile yapılmasının koşullarından birisi de orman-toplum ilişkilerinin iyileştirilmesidir. Bunu gerçekleştirmenin yollarından birisi de ormanla iç içe yaşayan orman köylülerinin refah seviyesini yükseltmektir. Bu açıdan ormancılığın sosyo-ekonomik kesiminde araştırma yapacak lisansüstü öğrencilerinin kırsal yoksulluk ve kırsal kalkınma hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu nedenle Orman Mühendisliği Anabilim Dalı?nda ?Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma? isimli bir Yüksek Lisans dersi açılması öngörülmüştür.
|
Dersin İçeriği
|
Kırsal kalkınma kavramı-Kırsal kalkınma yaklaşımlarının karşılaştırılması-Kırdan kente göç-Kırsal kalkınma yöntem ve araçları-İlgi grupları analizi-Katılımcı kırsal değerlendirme-Problem ağacı yöntemi-SWOT analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
3
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
5
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|