Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İklim koşullarının böcekler üzerindeki etkileri
|
K1 İklim, K2 Abiyotik-Klimatik faktörler bölümü okunmalıdır
|
2
|
Işığın böcekler üzerindeki etkileri
|
K1 Işık, K2 Abiyotik-Klimatik faktörler bölümü okunmalıdır
|
3
|
Atmosfer gazlarının böcekler üzerindeki etkileri
|
K1 Atmosfer gazları konusu okunmalıdır
|
4
|
Yerçekimi ve basıncın böcekler üzerindeki etkileri
|
K1 Yerçekimi ve Basınç konusu okunmalıdır
|
5
|
Fizikokimya ve kimya etkenleri
|
K1 Fizikokimya bölümü okunmalıdır
|
6
|
Toprak ve toprağın böcekler üzerindeki etkileri
|
K1 Toprak, K2, Bölüm 4 (Toprak) bölümü okunmalıdır
|
7
|
Besin durumunun böcekler üzerindeki etkileri
|
K1 Besin, K2 Besin Miktarı konuları okunmalıdır
|
8
|
Canlıların karşılıklı etkileri; bitkisel çevre
|
K1 Bitkisel çevre konusu okunmalıdır
|
9
|
Karşılıklı etkiler: rekabet, kommensalizm
|
K1 Karşılıklı etkiler konusu okunmalıdır
|
10
|
Karşılıklı etkiler: mutualizm, parazitizm
|
K1 Karşılıklı etkiler konusu okunmalıdır
|
11
|
Popülasyon yoğunluğu kavramı
|
K1 Popülasyon yoğunluğu bölümü okunmalıdır
|
12
|
Popülasyon artışı ve popülasyon dalgalanması
|
K1 Popülasyon dalgalanması bölümü okunmalıdır
|
13
|
Böcek salgınlarının sebep ve şekilleri (1. Bölüm)
|
K1 Salgınların sebep ve şekilleri bölümü okunmalıdır
|
14
|
Böcek salgınlarının sebep ve şekilleri (2. Bölüm)
|
K1 Salgınların sebep ve şekilleri bölümü okunmalıdır
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
1-)10002 10002 10002
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Yalçın KONDUR
|
Kaynaklar
|
1. Kansu, A.İ., Böcek Çevrebilimi (Böcek Ökolojisi). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayını No:1045, 274s.
2. Oğurlu, İ., 2001. Böcek Ekolojisi, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını No 2, Isparta, 187s
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin böceklerin çevreleri ile ilişkilerine ait bilgilerin öğretilmesi, dersin amacıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Abiyotik ve biyotik faktörlerin böcekler üzerindeki etkileri. Böcek ekolojisiyle ilgili bazı temel hesaplamalar. Böcek ekolojisinin mücadele açısından önemi. Böcek salgınlarının sebepleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
3
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|