Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki sosyolojisinin tanımı, tarihsel gelişimi
|
K1, B1, S 1-10
|
2
|
Raunkiaer`in Hayat formları
|
K1, B6, S 134-143
|
3
|
Vejetasyon nedir? Kökeni ve gelişmesi
|
K2, B1, S 4-12
|
4
|
Bitki toplumlarının oluşmasında etkili olan faktörler
|
K1, B2, S 18-26
|
5
|
Rekabet ve bitkilerin rekabet yeteneğini etkileyen faktörler
|
K1, B2, S 11-17
|
6
|
Fizyolojik ve ekolojik davranış, bitki toplumlarının önemli özellikleri
|
K4, B4, S 77-110
|
7
|
Vejetasyon alımı yapılacak örnek alanların seçimi, alım sayısı ve zamanı, örnek alanların büyüklüğü ve biçimi
|
K2, B2, S 37-52
|
8
|
Örnek alanlardaki alımlar (tür bileşimi, örtme dereceleri, yaşama gücü, katlılık vb.)
|
K1, B3, S 31-42
|
9
|
Vejetasyon tablolarının düzenlenmesi (işlenmemiş tablo, bulunma tablosu, parça tablo, ayrıntılı tablo, özet tablo).
|
K4, B7, S 245-255
|
10
|
Vejetasyon tablolarının düzenlenmesi (işlenmemiş tablo, bulunma tablosu, parça tablo, ayrıntılı tablo, özet tablo).
|
K4, B7, S 255-265
|
11
|
Vejetasyon tablolarının düzenlenmesi (işlenmemiş tablo, bulunma tablosu, parça tablo, ayrıntılı tablo, özet tablo).
|
K4, B7, S 265-275
|
12
|
Bitki toplumlarının sınıflandırılması, bitki toplumlarının temel birimleri, karakter türleri, ayırıcı türler, egemen türler.
|
K1, B6,S 96-105
|
13
|
Toplum yayılışı, toplum gelişimi, toplum tarihi, toplum ekolojisi.
|
K3, B3, S 26-33
|
14
|
Bitki sosyolojisinin kullanım alanları
|
K4, B10, S 332-336
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Figen Çakır
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1 Kılınç, M. (2005) Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi). Palme Yayıncılık .ISBN: 975-8982-28-1. Ankara 284s.
K2. Akman, Y., Ketenoğlu, O., Geven F. (2001) Vejetasyon Ekolojisi ve araştırma Metodoları, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, ISBN: 975-97436-1-2 , Ankara. 341s.
K3 B. Blanquet . (1932) . Plant Sociology, by J. Braun Blanquet. Inc, U.S.A. 601s.
K4. Kent, M., Coker, P. (1992) Vegetation Description and Analysis, by John Wiley & Sons. Inc, U.S.A.363s
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı farklı bitki toplumlarının ve vejetasyon tiplerinin belirlenmesi ve analizine yönelik yöntem ve yaklaşımları öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kaynak ve gelişme. Bitki toplumlarının nitelikleri. Rekabet. Fizyolojik ve ekolojik davranış. Rekabetin Niteliği. Bitki toplumlarının önemli özellikleri. Vejetasyon bilgisinin araştırma alanları ve nitelendirilmesi. Toplum sistematiği. Bitki toplumlarının temel birimleri ve belirlenmesi. Vejetasyon alımları ve değerlendirilmesi. Toplum yayılışı gelişimi, tarihi ve ekolojisi. Deneysel ve uygulamalı bitki sosyolojisi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
3
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|