Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, kavramlar, silvikültürel temeller
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
2
|
Türkiye`nin Morfolojik, Jeolojik yapısı ve iklim tipleri
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
3
|
Türkiye`nin geobotaniksel karakteri (Türkiye florası ve Fitocoğrafik bölgeler)
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
4
|
Türkiye`nin önemli ağaç türlerinin yayılışı
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
5
|
Kuzey Anadolu öksin ve suböksin ormanları
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
6
|
Doğu Trakya`daki step ormanı bölgesi, Orta Anadolu Tüylü meşe step ormanı bölgesi
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
7
|
Doğu Anadolu step ormanı bölgesi
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
8
|
Güneydoğu Anadolu step ormanı bölgesi
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
9
|
Güney Anadolu`nun mediteran orman kuşağı (Toroslar ve Amanoslar)
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
10
|
Mediteran Ege Bölgesi
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
11
|
Silvikültürel Sonuçlar
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
12
|
Kuzey Anadolu öksin ve suböksin ormanları
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
13
|
Yetişme ortamı ve toplum çeşitliliği
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
14
|
Orman genetiği, verim gücü ve antropojen etkilerin silvikültürel sonuçları
|
K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Muhammed Nuri Öner
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1. Mayer, H., Aksoy, H.(1998) Türkiye?nin ormanları, Batı Karadeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Muhtelif Yayın No: 1, Bolu.
K2. Akman, Y., (1995) Türkiye Orman Vejetasyonu, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü, Ankara.
K3. Akman, Y. (1993) Biyocoğrafya, Palme Yayınları, Ankara.
K4. Atalay, İ., (1994) Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
K5. Daniel, T.W., Helms, J.A., Baker, F.S. (1979) Principles of Silviculture, McGraw-Hill series in forest resources, 500 p., New York.
K6. Oliver, C.D., Larson, B.C. (1996) Forest Stand Dynamics, John Wiley&Sons, Inc., 519 p., New York.
K7. Smith, D.M., Larson B.C., Kelty, M.J., Ashton P. Mark S. (1997) The Practice of Silviculture (Applied Forest Ecology), John Wiley&Sons, Inc., 537 p., New York.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Türkiye`deki önemli orman kuşaklarını ve orman bölgelerini tanıtmak, silvikültürel özelliklerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş. Kavramlar, silvikültürel temeller, öksin orman kuşağında vejetasyon ve iklim, Kuzeybatı öksin ormanlar, Orta öksin ormanlar, Doğu öksin ormanlar, Doğu Trakya`daki step ormanı bölgesi, Orta Anadolu tüylü meşe step ormanı bölgesi, Doğu Anadolu step ormanı gölgesi, Güneydoğu Anadolu step ormanı bölgesi, Güney Anadolu`nun mediteran orman kuşağı (Toroslar ve Amanos dağları), mediteran Ege bölgesi, silvikültürel sonuçlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|