ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yüksek Dağ Silvikültürü ORM516 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yüksek dağ silvikültüründe ekolojik, ekofizyolojik ve biyolojik temelleri açıklar.
    2-Yüksek dağ ormanı meşcerelerinin kuruluş özelliklerini açıklar.
    3-Yükselti basamaklarını ve yüksek dağ ormanlarında doğal yaşam evrelerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler4022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kavramlar ve Tanımlar: Biyolojik çeşitlilik, yüksek dağ ormanı, yüksek dağ ormanlarının işlevleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    2 Kavramlar ve Tanımlar: Yüksek dağ hidrolojisi, doğaya yakın silvikültür, koruyucu orman, koruma ormanı K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    3 Yüksek Dağ Silvikültüründe Ekolojik, Ekofizyolojik ve Biyolojik Temeller: Işınlanma, hava ve toprak sıcaklığı K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    4 Yüksek Dağ Silvikültüründe Ekolojik, Ekofizyolojik ve Biyolojik Temeller: Kar ve yağış, rüzgar, don K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    5 Yüksek Dağ Silvikültüründe Ekolojik, Ekofizyolojik ve Biyolojik Temeller: Transpirasyon ve vejetasyon süresi, biyolojik toprak aktivitesi ve mikorizaların pratik önemi, kuşlarla gerçekleşen migrasyon K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    6 Yüksek Dağ Ormanı Meşcerelerinin Kuruluş Özellikleri: Stabilite, aşırı yaşlanma ve çözülme, dallanma tipleri ve tepe formları, ağaç büyümesi ve röliyefe bağlı iklim, meşcere tekstürü ve büyüme dinamiği K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    7 Yüksek Dağ Ormanı Meşcerelerinin Kuruluş Özellikleri: Ağaç kollektifi ve ağaç kollektifi yapısı K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    8 Yükselti Basamakları, Doğal Yaşam Evreleri K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    9 Ekolojik, Biyolojik ve Fizyolojik Orman Sınırı ve Dinamiği: Kavramlar ve tanımları K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    10 Ekolojik, Biyolojik ve Fizyolojik Orman Sınırı ve Dinamiği: Orman sınırı tipleri, ağaçların önemli büyüme formları, büyüme formları K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    11 Ekolojik, Biyolojik ve Fizyolojik Orman Sınırı ve Dinamiği: Şerit ormanı ve ağaç çitleri, doğal orman sınırının saptanması K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    12 Yüksek dağ ormanlarında gençleştirme K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    13 Yüksek dağ ormanlarında bakım K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    14 Yüksek dağ ormanlarında bakım K1, K2, K3, K4, K5, K6.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Muhammed Nuri Öner

    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1. Çolak, A.H., Pitterle, A., (1999) Yüksek Dağ Silvikültürü, OGEM-VAK Yayını, Ankara. K2. Mayer, H., Aksoy, H.(1998) Türkiyenin ormanları, Batı Karadeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Muhtelif Yayın No: 1, Bolu. K3. Atalay, İ., (1994) Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. K4. Daniel, T.W., Helms, J.A., Baker, F.S. (1979) Principles of Silviculture, McGraw-Hill series in forest resources, 500 p., New York. K5. Oliver, C.D., Larson, B.C. (1996) Forest Stand Dynamics, John Wiley&Sons, Inc., 519 p., New York. K6. Smith, D.M., Larson B.C., Kelty, M.J., Ashton P. Mark S. (1997) The Practice of Silviculture (Applied Forest Ecology), John Wiley&Sons, Inc., 537 p., New York.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı yüksek dağ ormanlarının silvikültürel özelliklerini, gençleştirme ve bakım tekniklerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Biyolojik çeşitlilik, Yüksek dağ ormanlarının fonksiyonları. Ekolojik, ekofizyolojik ve biyolojik temeller. Yüksek dağ ormanlarının ekolojik özellikleri. Yüksek dağ ormanı meşcerelerinin ve ağaçların durumu. Vejetasyon basamakları. Doğal yaşam evreleri. Orta Avrupa yüksek dağ ormanları. Orman sınırı dinamiği. Doğal orman sınırının saptanması. Doğal gençleşme ve gençleştirme Yüksek dağ ormanlarında bakım. Yüksek alan ağaçlandırmalarında yetişme ortamının değerlendirilmesi. Yüksek alan ağaçlandırmalarında teknik esaslar. Yüksek dağ ormanlarında silvikültürel planlama.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı -
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster