Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Boynuzsu ciğerotlarının anatomisi, gelişimi ve sınıflandırılması
|
K1, B1
|
2
|
Marchantiophyta?nın morfolojisi ve sınıflandırılması
|
K1, B2
|
3
|
Yapraklı karayosunlarının (Musci) morfolojisi ve sınıflandırılması
|
K1, B3
|
4
|
Briyofitlerin orijini ve filogenetik ilişkileri
|
K1, B4
|
5
|
Kimyasal bileşenleri ve biyokimyası
|
K1, B5
|
6
|
Yapraklı karayosunu (Musci) türleri üzerine moleküler genetik çalışmalar
|
K2, B1
|
7
|
Briyofitlerde morfogenez kontrolü
|
K2, B2
|
8
|
Fizyolojik ekoloji
|
K2, B3
|
9
|
Mineral beslenme, substrat ekolojisi ve kirlilik
|
K2, B4
|
10
|
Turbalıklar, briyofitler tarafından işgal edilmiş ekosistemler
|
K2, B5
|
11
|
Global karbon miktarında briyofitlerce baskın ekosistemlerin rolü
|
K3, B1
|
12
|
Populasyon ekolojisi, populasyon genetiği ve mikroevolüsyon
|
K3, B2
|
13
|
Briyocoğrafya ve briyofitlerin korunması
|
K3, B3
|
14
|
Briyofit türleri ve biyolojik türlerin evrimi
|
K3, B4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Serhat Ursavaş
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Simge ÇİZGEN
|
Kaynaklar
|
K1. Shaw, A.J. (2000). Bryophyte Biology. Cambridge University Press. Cambridge.
K2. Goffinet, B., Shaw, A.J. (2009). Bryophyte Biology. (Second Edition). Cambridge University Press. Cambridge.
K3. Richardson, DH.S. (1981). The Biology of Mosses. Blackwell Scientific Publications. Oxford.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Longton, R.E. (2008). Biology of polar bryophytes and lichens. Cambridge University Press, Cambridge.
|
Dersin Amacı
|
Karayosunları, ciğerotları ve boynuzsu ciğerotlarının sistematiği, fosil tarihi, gametofit ve sporofit yapıları, orman ekosistemindeki rolleri, primer süksesyonda öncül bitkiler olması, vejetasyon dinamiğindeki önemi, vasküler bitkilerle olan ilişkileri konusunu daha iyi kavramak için bu grup bitkilerin biyolojilerinin ve orman ekosistemindeki öneminin bilinmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Briyofit biyoloji; boynuzsu ciğerotları, ciğerotları ve yapraklı karayosunlarının gelişimi ve morfolojisi, sistematik ve genel ekolojilerinin kapsamlı ama öz bir tanıtımını sağlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
3
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|