Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bryophyta divizyosunun genel özellikleri
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
2
|
Briyofit örneklerinin teşhisi için gerekli preparasyon hazırlama tekniğinin öğretilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
3
|
Karayosunları ve ciğerotlarının teşhisinde floralarda kullanılan anahtarların tanıtılması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
4
|
Değişik karayosunu örneklerinin cins düzeyinde farklı floralardan teşhisi sırasında anahtarlarda karşılaşılan terimlerin açıklanması ve karakterlerin bitki üzerinde gösterilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
5
|
Değişik karayosunu örneklerinin cins düzeyinde farklı floralardan teşhisi sırasında anahtarlarda karşılaşılan terimlerin açıklanması ve karakterlerin bitki üzerinde gösterilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
6
|
Öğrencilerin daha önceden üzerinde çalışmadıkları bir karayosunu örneği üzerinde değişik floralardan ve anahtarlardan giderek cins düzeyinde teşhis yapma çalışmaları
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
7
|
Cins düzeyinde teşhisi yapılan örneklerin yine değişik floralardan ve literatürlerden tür düzeyinde teşhislerinin yapılması aşamasında karşılaşılan bütün terminolojik terimlerin açıklanması ve karakterlerin bitki üzerinde veya preparat üzerinde gösterilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
8
|
Cins düzeyinde teşhisi yapılan örneklerin yine değişik floralardan ve literatürlerden tür düzeyinde teşhislerinin yapılması aşamasında karşılaşılan bütün terminolojik terimlerin açıklanması ve karakterlerin bitki üzerinde veya preparat üzerinde gösterilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
9
|
Cinsi bilinen bir karayosunu örneğinin değişik flora, revizyon ve monograflar kullanarak tür düzeyinde teşhis etme çalışmaları
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
10
|
Bir ciğerotu örneğinin değişik floralar kullanarak cins düzeyinde teşhis aşaması sırasında karşılaşılan tüm terminolojik terimlerin açıklanması, bitki üzerinde veya preparat üzerinde karakterlerin gösterilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
11
|
Bir ciğerotu örneğinin değişik floralar kullanarak cins düzeyinde teşhis aşaması sırasında karşılaşılan tüm terminolojik terimlerin açıklanması, bitki üzerinde veya preparat üzerinde karakterlerin gösterilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
12
|
Öğrencilerin daha önceden üzerinde çalışmadıkları bir ciğerotu örneği üzerinde değişik floralardan ve anahtarlardan giderek cins düzeyinde teşhis yapma çalışmaları
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
13
|
Cinsi bilinen bir ciğerotu örneğinin tür düzeyinde değişik flora, revizyon ve monograflar kullanılarak teşhis etme aşamasında karşılaşılan tüm terminolojik terimlerin açıklanması, örnek veya preparat üzerinden karakterlerin gösterilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
14
|
Belirli bir bölgeye ait olan briyofit türleri arasındaki farklılık ve benzerliklerden faydalanılarak anahtar çıkarma
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Gökhan ABAY
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Serhat Ursavaş
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Gamze ERTUĞRUL
|
Kaynaklar
|
1. Malcom, B., Malcom, N. (2000). Mosses and other bryophytes: An Illustrated Glossary. Micro-Optics Press.
2. Smith, AJE. (2004). The moss flora of Britain and Ireland, Cambridge University Press, Cambridge, 1012 s.
3. Smith, AJE. (1990). The liverworts of Britain & Ireland, Cambridge University Press, Cambridge, 362 s.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Diğer bazı briyofit flora kitapları.
|
Dersin Amacı
|
Karayosunları, ciğerotları ve boynuzsu ciğerotları ile ilgili terminolojik terimlerin öğretilmesi, flora kitaplarından teşhislerin nasıl yapılacağı konusunda bilgiler vermek amaçlanmıştır
|
Dersin İçeriği
|
Briyofitlerin teşhisleri için gerekli terminolojik (morfolojik ve anatomik) terimler hakkında ayrıntılı bilgiler vermek
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
1
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
1
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
1
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
1
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|