Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş; Ağaç ve çalının tanımları, sınıflandırma ve adlandırma
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
2
|
Konularla ilgili terminolojik terimlerin açıklanması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
3
|
Açık tohumlular (Gymnospermae), Fil kulağı yapraklılar (Ginkgoinae), Kozalaklılar (Coniferae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
4
|
Kozalaklılar (Coniferae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
5
|
Kozalaklılar (Coniferae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
6
|
Palmiye yapraklılar (Cycadinae), Taç yapraklı çiçekliler (Gnetinae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
7
|
Kapalı tohumlular (Angiospermae), Bir çenekliler (Monocotyledonae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
8
|
İki çenekliler (Dicotyledonae), Çiçekliler (Floriferae), Ayrı taç yapraklılar (Polypetalae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
9
|
Ayrı taç yapraklılar (Polypetalae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
10
|
Ayrı taç yapraklılar (Polypetalae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
11
|
Ayrı taç yapraklılar (Polypetalae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
12
|
Birleşik taç yapraklılar (Sympetalae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
13
|
Birleşik taç yapraklılar (Sympetalae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
14
|
Taç yapraksızlar (Apetalae), Sarkık başaklılar (Amentiferae)
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
Ön Koşul
|
None
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gamze TUTTU
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Gamze Tuttu
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Mamıkoğlu, N.G. (2008). Türkiye?nin Ağaçları ve Çalıları. Ofset Filmcilik ve Matbaacılık. İstanbul.
2. Durmuşkahya, C. (2006). Ege Bölgesinde Doğal Yayılış Gösteren Ağaç ve Çalılar. Fotoğraflı Bitki Tanıma Kılavuzu. Fırat Matbaacılık. Ankara.
3. Mataracı, T. (2002). Marmara Bölgesi Doğal ve Egzotik Ağaç ve Çalıları. Lebib Yalkın Matbaası. İstanbul.
4. Yaltırık, F., Akkemik, Ü. 2011. Türkiye?nin Doğal Gymnospermleri (Açık Tohumlular). Yayımlayan: T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü, Duman Ofset, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Sarıbaş, M. (2008). Dendroloji I (Gymnospermae), Dönmez Ofset, Ankara.
2. Anşin, R., Özkan, Z.C. (2006). Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar, Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Fakültesi, Genel Yayın No: 167, Fakülte Yayın No: 19, Trabzon
3. Yaltırık, F., Efe, A., Uzun, A. (1997). Tarih Boyunca İstanbul?un Park Bahçe ve Koruları Egzotik Ağaç ve Çalıları. İsfalt Yayını:4, Esen Ofset, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Giving information about some trees and shrubs grown naturally in Turkey and some exotic taxa?, often seen in parks and garden, botanical and ecological features and also their distributions, and showing all these taxa with their coloured photographs
|
Dersin İçeriği
|
Introducing the trees and shrubs of Turkey and the natural and exotic woody taxa in our parks and gardens,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|