Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye`nin florasına genel bir bakış, Türkiye`nin doğal bitkileri
|
K1, B1
|
2
|
Önemli bitki alanı kavramı, Avrupa ve Türkiye`deki önemli bitki alanları, Türkiye`de önemli bitki alanlarının seçimi, Uluslar arası Önemli Bitki Alanları kriterleri, Önemli Bitki Alanlarının bölgelere göre listesi
|
K1, B2
|
3
|
Uluslar arası Doğa Koruma Sözleşmeleri
|
K1, B3
|
4
|
Marmara Bölgesi Önemli Bitki Alanları 1
|
K1, B4
|
5
|
Marmara Bölgesi Önemli Bitki Alanları 2
|
K1, B5
|
6
|
Karadeniz Bölgesi Önemli Bitki Alanları 1
|
K2, B1
|
7
|
Karadeniz Bölgesi Önemli Bitki Alanları 2
|
K2, B2
|
8
|
Ege Bölgesi Önemli Bitki Alanları
|
K2, B3
|
9
|
Akdeniz Bölgesi Önemli Bitki Alanları 1
|
K2, B4
|
10
|
Akdeniz Bölgesi Önemli Bitki Alanları 2
|
K2, B5
|
11
|
İç Anadolu Bölgesi Önemli Bitki Alanları
|
K3, B1
|
12
|
Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri Önemli Bitki Alanları
|
K3, B2
|
13
|
Önemli Bitki Alanlarındaki nadir türler, habitat çeşitliliği, arazi kullanımı ve tehditler, Türkiye`nin biyolojik çeşitlilik haritası
|
K3, B3
|
14
|
Türkiye`nin önemli bitki alanları çalışması kapsamında araştırma, yasal düzenlemeler ve alan koruma başlıkları altında toplanan öneriler
|
K3, B4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gamze TUTTU
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Gamze Tuttu
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özhayat, N., Byfield, A., Atay, S. (2005). Türkiye?nin 122 Önemli Bitki Alanı. WWF Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı). Mas Matbaacılık. İstanbul.
K2. Ülgen, H., Zeydanlı, U. (ed.) (2008). Orman ve Biyolojik Çeşitlilik. Doğa Koruma Merkezi, Ankara
K3. Eken, G., Bozdoğan, M., İsfendiyaroğlu, S., Kılıç, D.T., Lise, Y. (editörler). (2006). Türkiye?nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Davis, P.H. (ed.) (1965-1985). Flora of Turkey and the East Aegean Islands. Vol 1-9, University Press, Edinburgh.
YK2. Davis, P.H., Mill, R., Tan, K. (1988). Flora of Turkey and the East Aegean Islands. Vol 10. University Press, Edinburgh.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`nin floristik zenginliğine genel bakış, Türkiye`de bitkisel çeşitlilik alanlarının korunması, Türkiye`nin önemli bitki alanlarının dağılışı ve bu alanlarda görülen önemli endemik taksonlar hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye`deki nadir ve endemik bitki türlerinin yaşadığı önemli bitki alanlarını tanıtmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|