Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Arazi Kullanım Planlaması
|
Kaynak 1`den bölüm 1 okunacaktır.
|
2
|
Arazi Sınıflandırma
|
Kaynak 1`den bölüm 2 okunacaktır.
|
3
|
Katılım
|
Kaynak 1`den bölüm 2 okunacaktır.
|
4
|
Arazi Koruma
|
Kaynak 1`den bölüm 3 okunacaktır.
|
5
|
Ekosistem ve Havza Yönetimi
|
Kaynak 1`den bölüm 5 okunacaktır.
|
6
|
Sürdürülebilir Kullanım
|
Kaynak 1`den bölüm 6 okunacaktır.
|
7
|
Planlama İlkeleri
|
Kaynak 1`den bölüm 10 okunacaktır.
|
8
|
Planlama İlkeleri
|
Kaynak 1`den bölüm 10 okunacaktır.
|
9
|
Coğrafi Bilgi Sistemi
|
Kaynak 1`den bölüm 11 okunacaktır.
|
10
|
Arazi Yapısı ve Arazi Kullanımı
|
Kaynak 1`den bölüm 12 okunacaktır.
|
11
|
Dere Akışı ve İklim
|
Kaynak 1`den bölüm 13 okunacaktır.
|
12
|
Arazi Kullanımı ve Yer Altı Suları
|
Kaynak 1`den bölüm 15 okunacaktır.
|
13
|
Orman, Mera ve Tarım Alanları İçin Arazi Planlaması
|
Kaynak 1`den bölüm 16 okunacaktır.
|
14
|
Orman, Mera ve Tarım Alanları İçin Arazi Planlaması (Devam)
|
Kaynak 1`den bölüm 16 okunacaktır.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ceyhun Göl
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Dr. Mehmet Said ÖZÇELİK
|
Kaynaklar
|
1. Randolph, J.,2003. Environmental Land Use Planning and Management, ISBN: 1-55963-948-2Island Press, USA.
2. Schwab, G.O., Fangmeier, D.D., Elliot, W.J., Frevert, R.K. 1993. Soil and Water Conservation Engineering, Fourth Edition, ISBN: 0-471-57490-2, John Willey&Sons, Inc., USA.
3. Heathcote, W. I, 1998. Integrated Watershed Management, Principles and Practice, ISBN: 0-471-18338-5, John Wiley & Soncs, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
4. Lyon J., G., 2002 GIS for Water Resources and Watershed Management, Windows 98 or higher Desktop and Laptop Computers, Tablet PC, Pocket PC, 2002
5. Brooks, K., N., Folliott, P., F., Gregersen, H., M., 1991. Hydrology and The Management of Watersheds, IOWA State Uni. Pres ISBN: 0-8138-0137-0, 1991.
6. Apan, M. 2004. Hidroloji, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, ziraat Fakültesi, Ders KitabıNo: 52, SAMSUN
7. Uzunsoy, O., Görecelioğlu, E. 1985. Havza Islahında Temel İlke ve Uygulamalar, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. yayın No: 3310, O.F. Yayın No: 371, İSTANBUL.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı lisansüstü öğrencilere arazi sınıflaması yapmak için hangi toprak ve arazi özelliklerinin belirlenerek değerlendirilmesini, arazi sınıflamasının yapılmasını ve toprak haritalarının hazırlanmasını öğretmektir. Havzada arazilerin en verimli ve sürdürülebilir yönetimine ilişkin planlama kriterlerini ortaya koyucu yöntemleri öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Arazi Kullanım Planlaması, Arazi Sınıflandırma, Arazi Koruma, Planlama İlkeleri,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|