Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi sistemleri, CBS, de Veri toplama teknikleri ve veri çeşitleri.
|
K:1
|
2
|
CBS,de veri girişi.
|
K:1
|
3
|
CBS,de konum analizleri ve uygulamalar.
|
K:1
|
4
|
CBS,de eğim-bakı analizleri ve arazi sınıflaması.
|
K:1
|
5
|
CBS,de eğim-bakı analizleri ve arazi sınıflaması uygulamaları.
|
K:1
|
6
|
Ormancılık çalışmalarında kullanılabilecek diğer analizler (Buffer, network, görüş alanı vs).
|
K:1 ve K:2
|
7
|
Ormancılık uygulamalarında CBS kullanımı ve uygulamalar.
|
K:1
|
8
|
CBS,de veri sunumu.
|
K:2
|
9
|
CBS,de veri girişi.
|
K:2
|
10
|
CBS,de eğim-bakı analizleri ve arazi sınıflaması.
|
K:2
|
11
|
Ormancılık uygulamalarında CBS kullanımı ve uygulamalar.
|
K:2
|
12
|
CBS,de veri sunumu.
|
K:2
|
13
|
Ödev sunumu.
|
K:2
|
14
|
Ödev sunumu.
|
K:2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ender BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ender Buğday
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yomralıoğlu, T. (2005). Coğrafi bilgi sistemleri: Temel kavramlar ve uygulamalar. Karadeniz Teknik Üniversitesi..
K2. Lin, H., Peng, C., & Sun, X. (2000). Geographic information system in forestry: practices, problems and prospects. Forestry Studies in China, 2(1), 37-49.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gelişen ve değişen teknolojiye uyum sağlamada çeşitli sektörlerce yaygın olarak başvurulan ve yaygın olarak kullanılan Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerinin ve yazılımının kullanılması ile ormancılık sektöründe planlama, uygulama ve karar vermede uzman ihtiyacının karşılanmasında platform oluşturmak
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri, konumsal veri girişi, konumsal verilerin sözel veriler ile eşlenmesi, projeksiyon sistemleri, konumsal analizler, çıktı iş ve işlemleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
3
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|