Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi sistemleri, CBS, de Veri toplama teknikleri ve veri çeşitleri
|
|
2
|
CBS,de veri girişi (ArcGIS)
|
|
3
|
CBS,de konum analizleri ve uygulamalar (ArcGIS)
|
|
4
|
CBS,de eğim-bakı analizleri ve arazi sınıflaması (ArcGIS)
|
|
5
|
CBS,de eğim-bakı analizleri ve arazi sınıflaması uygulamaları (ArcGIS)
|
|
6
|
Ormancılık çalışmalarında kullanılabilecek diğer analizler (Buffer, network, görüş alanı vs) (ArcGIS)
|
|
7
|
Ormancılık uygulamalarında CBS kullanımı ve uygulamalar (ArcGIS)
|
|
8
|
CBS,de veri sunumu (ArcGIS)
|
|
9
|
CBS,de veri girişi (NETCAD)
|
|
10
|
CBS,de eğim-bakı analizleri ve arazi sınıflaması (NETCAD)
|
|
11
|
Ormancılık uygulamalarında CBS kullanımı ve uygulamalar (NETCAD)
|
|
12
|
CBS,de veri sunumu (NETCAD)
|
|
13
|
Ödev sunumu
|
|
14
|
Ödev sunumu
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|