ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Yolları Sanat Yapıları ORM532 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Orman yolları sanat yapılarını bilir ve yerini belirler.
    2-Sanat yapısı ihtiyacını belirler ve boyutlandırır.
    3-Gerektiğinde sanat yapısını genel hatlarıyla projelendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2512020
    Proje2514040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   188
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,27 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman yollarında sanat yapıları ve orman yolları için önemi. K:1, K:2 ve K:3
    2 Orman yollarında kullanılan sanat yapıları ve çeşitleri. K:1, K:2 ve K:3
    3 Orman yolları sanat yapısı ihtiyacının ayrıntılı olarak belirlenmesi. K:1, K:2 ve K:3
    4 Yapılması düşünülen orman yolu sanat yapılarının boyutlandırılması ve yapımı. K:1, K:2 ve K:3
    5 Köprü ve menfezlerin boyutlandırılması ve yapımı. K:1, K:2 ve K:3
    6 Büz çeşitleri ve boyutlandırılması ve yapımı. K:1, K:2 ve K:3
    7 İstinad duvarı ve kasislerin boyutlandırılması ve yapımı. K:1, K:2 ve K:3
    8 Orman yolları sanat yapılarının bakım ve onarımı. K:1, K:2 ve K:3
    9 Orman yollarında sanat yapısı ihtiyacının CBS yardımıyla belirlenmesi. K:1, K:2 ve K:3
    10 Orman yollarında sanat yapısının yerinin belirlenmesinde CBS kullanımı. K:1, K:2 ve K:3
    11 Dönem projelerinin hazırlanması. K:1, K:2 ve K:3
    12 Dönem projelerinin hazırlanması. K:1, K:2 ve K:3
    13 Dönem projelerinin ortak sunumu. K:1, K:2 ve K:3
    14 Dönem projelerinin ortak sunumu. K:1, K:2 ve K:3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ender BUĞDAY
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Ender Buğday

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. ERDAŞ, O., 1997. Orman Yoları, Cilt:2, K.T.Ü. Orman Fakültesi, Fak. Yayın No:26, Trabzon 2. ÖZÇELİK, N, 1982. , Orman Yolu Sanat Yapıları ( Duvarlar- Büz- Menfez- Kasis ve Köprüler) 3. BRITISH COLUMBIA, Drainage Structures for Logging Roads, ISBN: 9780888431134
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ülkemiz mevcut orman yollarının öncelikli sorunları arasında bulunan ve sanat yapısı eksikliğinden kaynaklanan tahribatları azaltmaya yönelik bilgi sahibi olunması, gerekli sanat yapılarının ve boyutlandırılmalarının öğrenilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 3
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 3
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster