ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Gübreleme Tekniği ve Gübreler ORM538 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gübre ile ilgili formulasyon, depolanma ve gübre uygulama yöntemleri öğretilecek
    2-Organik gübrelerin toprağa olan etkileri öğretilecek
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 7017070
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   142
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,73 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toprak verimliliği kanunları: Liebigin Minimum kanunu, Mitscherlich kanunu
    2 Toprak Verimliliği Tayin Eden Faktörler: Değişik Kolloidler ve Toprak Verimliliği,
    3 Toprak Verimliliği Tayin Eden Faktörler: Değişik Kolloidler ve Toprak Verimliliği,
    4 Reaksiyon ve Toprak Verimliliği;
    5 Reaksiyon ve Toprak Verimliliği;
    6 Ara sınav
    7 Mikroorganizma ve Toprak Verimliliğ
    8 Ara Sınav
    9 Mikroorganizma ve Toprak Verimliliğ
    10 Su ve Toprak Verimliliğ
    11 Su ve Toprak Verimliliğ
    12 Bitki Besin Maddesi ve Toprak Verimliliği, Makro Besin Maddeleri: Azot , Fosfor, Potasyum, Kalsiyum, Magnezyum, kükürt Mikro Besin Maddeleri : Demir, Çinko, Bakır, Mangan, Bor, Molibden ve Klor 6. Faydalı Diğer Besin Maddeleri: Sodyum ve Silisium
    13 Bitki Besin Maddesi ve Toprak Verimliliği, Makro Besin Maddeleri: Azot , Fosfor, Potasyum, Kalsiyum, Magnezyum, kükürt Mikro Besin Maddeleri : Demir, Çinko, Bakır, Mangan, Bor, Molibden ve Klor 6. Faydalı Diğer Besin Maddeleri: Sodyum ve Silisium
    14 Benificial other Plant nutients: Na and Silissium
    15
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Prof. Dr. Abdulreşit Brohi
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Western Handbook of Fertilizers. George R. Hawkes, Keith B. Campbell, Albert E. Ludwik, Robert M. Millaway, Richard M. Thoroup. 1980. Micronutrients and Nutrient Status of Soils. A Global Study. FAO. 1982 Gübreler ve Gübreleme. Aydeniz. A. ve A.R. Brohi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Yayınları No. 1 Ziraat Fakültesi Yayınları No. 1 Ders kitapları serisi Yayınları No:1, 1993.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Son zamanda tarım teknolojisinde büyük gelişmeler olmuştur. Ancak bu derste çok yeni konulara değinilecektir
    Dersin İçeriği Bitki besin kaynağı olarak gübreler; Gübre formulasyonu, depolanması ve kullanılması; Mutlak gerekli bitki besinler; Bitki gelişim ilkeleri; Bitki besin kaynağı olarak toprak; Su ve bitki gelişimi; Düzenleyicilerle toprak sorunlarının çözünmesi; Toprak organik maddesi; Toprak ve doku analiz yöntemleri; gübre uygulama yöntemleri; Su kültüründe bitkilerin gelişmesi; Çevre üzerine gübrelerin yararları; Tarla ve saksı ortamında bitkilerin gelişmesi için toprağın fiziksel özelliklerinin ıslahı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 1
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 3
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 1
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 2
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 1
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 1
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 2
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 1
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 1
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 1
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 1
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster