Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprak verimliliği kanunları: Liebigin Minimum kanunu, Mitscherlich kanunu
|
|
2
|
Toprak Verimliliği Tayin Eden Faktörler: Değişik Kolloidler ve Toprak Verimliliği,
|
|
3
|
Toprak Verimliliği Tayin Eden Faktörler: Değişik Kolloidler ve Toprak Verimliliği,
|
|
4
|
Reaksiyon ve Toprak Verimliliği;
|
|
5
|
Reaksiyon ve Toprak Verimliliği;
|
|
6
|
Ara sınav
|
|
7
|
Mikroorganizma ve Toprak Verimliliğ
|
|
8
|
Mikroorganizma ve Toprak Verimliliğ
|
|
9
|
Su ve Toprak Verimliliğ
|
|
10
|
Su ve Toprak Verimliliğ
|
|
11
|
Bitki Besin Maddesi ve Toprak Verimliliği, Makro Besin Maddeleri: Azot , Fosfor, Potasyum, Kalsiyum, Magnezyum, kükürt Mikro Besin Maddeleri : Demir, Çinko, Bakır, Mangan, Bor, Molibden ve Klor 6. Faydalı Diğer Besin Maddeleri: Sodyum ve Silisium
|
|
12
|
Bitki Besin Maddesi ve Toprak Verimliliği, Makro Besin Maddeleri: Azot , Fosfor, Potasyum, Kalsiyum, Magnezyum, kükürt Mikro Besin Maddeleri : Demir, Çinko, Bakır, Mangan, Bor, Molibden ve Klor 6. Faydalı Diğer Besin Maddeleri: Sodyum ve Silisium
|
|
13
|
Benificial other Plant nutients: Na and Silissium
|
|
14
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Abdulreşit Brohi
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Western Handbook of Fertilizers. George R. Hawkes, Keith B. Campbell, Albert E. Ludwik, Robert M. Millaway, Richard M. Thoroup. 1980.
Micronutrients and Nutrient Status of Soils. A Global Study. FAO. 1982
Gübreler ve Gübreleme. Aydeniz. A. ve A.R. Brohi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Yayınları No. 1 Ziraat Fakültesi Yayınları No. 1 Ders kitapları serisi Yayınları No:1, 1993.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Son zamanda tarım teknolojisinde büyük gelişmeler olmuştur. Ancak bu derste çok yeni konulara değinilecektir
|
Dersin İçeriği
|
Bitki besin kaynağı olarak gübreler; Gübre formulasyonu, depolanması ve kullanılması; Mutlak gerekli bitki besinler; Bitki gelişim ilkeleri; Bitki besin kaynağı olarak toprak; Su ve bitki gelişimi; Düzenleyicilerle toprak sorunlarının çözünmesi; Toprak organik maddesi; Toprak ve doku analiz yöntemleri; gübre uygulama yöntemleri; Su kültüründe bitkilerin gelişmesi; Çevre üzerine gübrelerin yararları; Tarla ve saksı ortamında bitkilerin gelişmesi için toprağın fiziksel özelliklerinin ıslahı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
1
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
1
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
2
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
1
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
2
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
1
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
1
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
1
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
1
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
1
|