Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyolojik çeşitlilik tanımı, kapsamı ve türleri
|
K1- Sayfa 9-19
K2- Sayfa 1-39
K4- Sayfa 75-91
K5- Giriş Bölümü
|
2
|
Biyolojik çeşitliliğin önemi
|
K1- Sayfa 21-28
K2- Sayfa 1-39
K4- Sayfa 75-91
K5- Giriş Bölümü
|
3
|
Türkiyenin biyolojik çeşitliliği
|
K1- Sayfa 37-62
K2- Sayfa 1-39
K4- Sayfa 75-91
|
4
|
Orman ekosistemleri
|
K1- Sayfa 48-58
K2- Sayfa 1-39
K4- Sayfa 75-91
K5- İkinci Bölüm
|
5
|
Biyolojik çeşitliliğe yönelik tehditler
|
K1- Sayfa 65-76
K2- Sayfa 1-39
K4- Sayfa 75-91
|
6
|
Biyolojik çeşitliliğin korunması
|
K1- Sayfa 76-103
K2- Sayfa 1-39
K4- Sayfa 75-91
K5- Giriş Bölümü
|
7
|
Biyolojik çeşitlilik konusunda ulusal ve uluslar arası yükümlülükler, sözleşmeler vs
|
K1- Sayfa 99-170
K2- Sayfa 1-39
K4- Sayfa 75-91
|
8
|
Biyolojik çeşitliliğin sayısallaştırılması ? I
|
Ek Dokümanlar- İki adet Makale
K3- Anonim Kaynak-Planlama Rehberi
|
9
|
Biyolojik çeşitliliğin sayısallaştırılması ? II
|
Ek Dokümanlar- İki adet Makale
K3- Anonim Kaynak-Planlama Rehberi
|
10
|
CBS ve biyolojik çeşitlilik
|
Ek Dokümanlar- İki adet Makale
K3- Anonim Kaynak-Planlama Rehberi
|
11
|
Biyolojik çeşitliliğin amenajman planlarına dahil edilmesi - I
|
Ek Dokümanlar- İki adet Makale
K3- Anonim Kaynak-Planlama Rehberi
K5- Dördüncü Bölüm
|
12
|
Biyolojik çeşitliliğin amenajman planlarına dahil edilmesi - II
|
Ek Dokümanlar- İki adet Makale
K3- Anonim Kaynak-Planlama Rehberi
K5- Dördüncü Bölüm
|
13
|
Örnek planlama modelinin tasarımı
|
Ek Dokümanlar- İki adet Makale
K3- Anonim Kaynak-Planlama Rehberi
|
14
|
Örnek çok amaçlı planlama modelinin geliştirilmesi
|
Ek Dokümanlar- İki adet Makale
K3- Anonim Kaynak-Planlama Rehberi
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Sedat KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tekeli, İ., vd., 2006. Dünya`da ve Türkiye`de Biyolojik Çeşitliliği Koruma. Türkiye bilimler Akademisi Raporları Sayı: 13, 174 s.
K2. Işık, K. 1998. Biyolojik Çeşitlilik. Yeri: ?Çevre ve İnsan? isimli kitapda bir bölüm. Anadolu Üniv. Açık Öğr. Fakültesi Yayını, Eskişehir (Ders kitapları Serisi) Ünite 1-2, ss: 13-39.
K3. Anonim, 2011. Biyolojik Çeşitliliğin Amenajman Planlarına Entegrasyonu Rehberi "Planlama Rehberi". Orman Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ve BTC Ortak Yayını, 153 s.
K4. Çepel, N., 2003. Ekolojik sorunlar ve çözümleri, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 183 s.
K5. Hunter, M., 2004. Maintaining biodiversity in forest ecosystems, Cambridge University Press, ISBN 052163104, 667 s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Biyolojik çeşitlilik ve orman amenajmanı hakkında bilgi vermek, biyolojik çeşitliliğin orman amenajman planlarına entegre edilme yol ve yöntemlerini göstermek.
|
Dersin İçeriği
|
Genel anlamda biyolojik çeşitlilik, fauna ve floranın içerik ve konumsal
dağılımın envanter esasları ve sayısallaştırılması, orman işletme faaliyetleri
ile vejetasyon toplumları ve habitat alanları arasındaki ilişki, kritik
ekosistemler ve belirlenmesi esasları, ekosistem amenajmanı planlama
esasları, biyolojik çeşitliliğin ekosistem planlamasına entegrasyonu,
bütünleşik planlama, sürdürülebilir orman amenajmanı ve ormancılıkta
sertifikasyon ilişkileri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|