Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyolojik çeşitlilik tanımı, kapsamı ve türleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
2
|
Biyolojik çeşitliliğin önemi
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
3
|
Türkiyenin biyolojik çeşitliliği
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
4
|
Orman ekosistemleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
5
|
Biyolojik çeşitliliğe yönelik tehditler
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
6
|
Biyolojik çeşitliliğin korunması
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
7
|
Biyolojik çeşitlilik konusunda ulusal ve uluslar arası yükümlülükler, sözleşmeler vs
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
8
|
Biyolojik çeşitliliğin sayısallaştırılması ? I
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
9
|
Biyolojik çeşitliliğin sayısallaştırılması ? II
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
10
|
CBS ve biyolojik çeşitlilik
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
11
|
Biyolojik çeşitliliğin amenajman planlarına dahil edilmesi - I
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
12
|
Biyolojik çeşitliliğin amenajman planlarına dahil edilmesi - II
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
13
|
Örnek planlama modelinin tasarımı
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
14
|
Örnek çok amaçlı planlama modelinin geliştirilmesi
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sedat KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Sedat Keleş
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Sinan BULUT
|
Kaynaklar
|
Tekeli, İ., vd., 2006. Dünya?da ve Türkiye?de biyolojik Çeşitliliği Koruma. Türkiye bilimler Akademisi Raporları Sayı: 13, 174 s.
Işık, K., 1996. Biyolojik çeşitlilik ve orman gen kaynaklarımız. Orman Bakanlığı Yayın No: 13, Ankara, 120 s.Çepel, N., 2003. Ekolojik sorunlar ve çözümleri, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 183 s.
|
Yardımcı Kitap
|
Ninan, K.N., 2007. The economics of biodivesity conservation, Earthscan Publication, London, UK, ISBN: 1-84407-364-5, 289 s.
Nakashizuka, T., 2007. Sustainability and diversity of forest ecosystems, Springer Publication, Tokyo-Japan, ISBN 978-4-431-73237-2, 137 s.
Hunter, M., 2004. Maintaining biodiversity in forest ecosystems, Cambridge University Press, ISBN 052163104, 667 s.
|
Dersin Amacı
|
Biyolojik çeşitlilik ve orman amenajmanı hakkında bilgi vermek, biyolojik çeşitliliğin orman amenajman planlarına entegre edilme yol ve yöntemlerini göstermek.
|
Dersin İçeriği
|
Genel anlamda biyolojik çeşitlilik, fauna ve floranın içerik ve konumsal
dağılımın envanter esasları ve sayısallaştırılması, orman işletme faaliyetleri
ile vejetasyon toplumları ve habitat alanları arasındaki ilişki, kritik
ekosistemler ve belirlenmesi esasları, ekosistem amenajmanı planlama
esasları, biyolojik çeşitliliğin ekosistem planlamasına entegrasyonu,
bütünleşik planlama, sürdürülebilir orman amenajmanı ve ormancılıkta
sertifikasyon ilişkileri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
1
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
5
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
1
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
1
|