ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyolojik Çeşitlilik ve Orman Amenajmanı ORM541 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyolojik çeşitlilik hakkında bilgi birikimi elde edilecek
    2-Biyolojik çeşitliliğin sayısal olarak ortaya konulması yöntemleri öğrenilecek
    3-Çok amaçlı orman amenajman planlama sistemi ve işleyişi ile ilgili bilgi birikimi sağlanacak
    4-Biyolojik çeşitliliğin amenajman planlarına entegre edilme yolları teorik bilgisi elde edilecek
    5-Biyolojik çeşitliliğin amenajman planlarına entegre edilmesi için gerekli pratik bilgi uygulamalı olarak gerçekleştirilebilecek
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2016565
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   179
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,97 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyolojik çeşitlilik tanımı, kapsamı ve türleri Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    2 Biyolojik çeşitliliğin önemi Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    3 Türkiyenin biyolojik çeşitliliği Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    4 Orman ekosistemleri Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    5 Biyolojik çeşitliliğe yönelik tehditler Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    6 Biyolojik çeşitliliğin korunması Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    7 Biyolojik çeşitlilik konusunda ulusal ve uluslar arası yükümlülükler, sözleşmeler vs Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    8 Biyolojik çeşitliliğin sayısallaştırılması ? I Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    9 Biyolojik çeşitliliğin sayısallaştırılması ? II Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    10 CBS ve biyolojik çeşitlilik Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    11 Biyolojik çeşitliliğin amenajman planlarına dahil edilmesi - I Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    12 Biyolojik çeşitliliğin amenajman planlarına dahil edilmesi - II Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    13 Örnek planlama modelinin tasarımı Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    14 Örnek çok amaçlı planlama modelinin geliştirilmesi Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sedat KELEŞ
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Sedat Keleş

    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Sinan BULUT
    Kaynaklar Tekeli, İ., vd., 2006. Dünya?da ve Türkiye?de biyolojik Çeşitliliği Koruma. Türkiye bilimler Akademisi Raporları Sayı: 13, 174 s. Işık, K., 1996. Biyolojik çeşitlilik ve orman gen kaynaklarımız. Orman Bakanlığı Yayın No: 13, Ankara, 120 s.Çepel, N., 2003. Ekolojik sorunlar ve çözümleri, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 183 s.
    Yardımcı Kitap Ninan, K.N., 2007. The economics of biodivesity conservation, Earthscan Publication, London, UK, ISBN: 1-84407-364-5, 289 s. Nakashizuka, T., 2007. Sustainability and diversity of forest ecosystems, Springer Publication, Tokyo-Japan, ISBN 978-4-431-73237-2, 137 s. Hunter, M., 2004. Maintaining biodiversity in forest ecosystems, Cambridge University Press, ISBN 052163104, 667 s.
    Dersin Amacı Biyolojik çeşitlilik ve orman amenajmanı hakkında bilgi vermek, biyolojik çeşitliliğin orman amenajman planlarına entegre edilme yol ve yöntemlerini göstermek.
    Dersin İçeriği Genel anlamda biyolojik çeşitlilik, fauna ve floranın içerik ve konumsal dağılımın envanter esasları ve sayısallaştırılması, orman işletme faaliyetleri ile vejetasyon toplumları ve habitat alanları arasındaki ilişki, kritik ekosistemler ve belirlenmesi esasları, ekosistem amenajmanı planlama esasları, biyolojik çeşitliliğin ekosistem planlamasına entegrasyonu, bütünleşik planlama, sürdürülebilir orman amenajmanı ve ormancılıkta sertifikasyon ilişkileri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 1
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 1
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 5
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 5
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 5
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 1
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster