Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Politika ve ormancılık politikası,
|
İlgili literatür araştırılacak
|
2
|
Ormancılık politikasının önemi
|
Ders notları okunacak
|
3
|
Politika oluşumunu etkileyen aktörler; hükümet yetkilileri, ilgi (çıkar) grupları, siyasal partiler, medya.
|
Ders notları okunacak
|
4
|
Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; ekolojik koşullar
|
Ders kitabında ilgili bölüm okunacak
|
5
|
Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; ekonomik koşullar
|
DDers kitabında ilgili bölüm okunacak
|
6
|
Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; bilgi birikimi düzeyi
|
İlgili literatür araştırılacak
|
7
|
İlgili diğer sektörlerin politikaları,
|
İlgili literatür araştırılacak
|
8
|
Mevzuat
|
İlgili mevzuat araştırılacak
|
9
|
Hükümet öncelikleri ve vaatleri
|
Hükümet programları incelenecek
|
10
|
Sosyal ve kültürel etkiler
|
İlgili literatür araştırılacak
|
11
|
Ulusal ormancılık politikası amaçları
|
Kalkınma planları incelenecek
|
12
|
Politika ile ilgili örgütlenme ve örgüt yapısı.
|
Ders kitabında ilgili bölüm okunacak
|
13
|
Ödev sunumu
|
Sunum teknikleri incelenecek
|
14
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Sezgin Özden
|
Dersi Verenler
|
1-)10036 10036 10036
|
Ders Yardımcıları
|
H. Emre Ünal
|
Kaynaklar
|
1. Guidelines for forest policy formulation, Bertram Husch Food and Agriculture Organization of the United Nations, 1987
2. Özdönmez, M., İstanbullu, T., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1996. Ormancılık Politikası, İ.Ü. Orm. Fak. Yay., Rekt. No: 3968, Fak. Yay. No: 435, İstanbul.
3. Public Policies and the Misuse of Forest Resources. Robert Repetto and Malcolm Gillis, eds Cambridge: Cambridge University Press, 1988, 432 pp
4. Forest Policy Analysis, Max Krott
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ormancılık politikasının formülasyonu üst düzeyde yapılacak bir çalışmadır. Bu nedenle Orman Ekonomisi Anabilim Dalı öğrencilerinin küresel ve ulusal ölçekte ormancılık politikalarını anlamaları, eleştirebilmeleri ve yeni politika önerileri yapabilme yeteneklerine ulaşabilmeleri için bu lisansüstü ders müfredata eklenmiştir.
|
Dersin İçeriği
|
Ormancılık politikasının önemi-Politika oluşumunu etkileyen aktörler; hükümet yetkilileri, ilgi (çıkar) grupları, siyasal partiler, medya.-Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; ekolojik koşullar-Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; ekonomik koşullar-Politika oluşturmada etkili çevre koşulları; bilgi birikimi düzeyi
İlgili diğer sektörlerin politikaları,-Mevzuat-Hükümet öncelikleri ve vaatleri-Sosyal ve kültürel etkiler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
1
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
3
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
3
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
1
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|