|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Bilim ve bilimsel araştırma nedir?
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
2
|
Araştırmanın işlevleri ve ayırıcı nitelikleri
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
3
|
Bilimsel araştırmanın basamakları
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
4
|
Araştırma etiği
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
5
|
Araştırma yöntemleri
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
6
|
Nitel ve nicel analiz
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
7
|
Araştırma sorusu ve sorunun tanımlanması
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
8
|
Değişken ve değişken tipleri
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
9
|
Varsayımlar ve varsayım tipleri
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
10
|
Kabuller, sınırlamalar ve tanımlamalar
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
11
|
Gözlem ve tetkik
|
İlgili literatür araştırılacak
|
|
12
|
Örnek olay çalışması
|
Belirlenen makaleler incelenecek
|
|
13
|
Bilimsel makale ve araştırmanın tasarımı
|
Bilimsel makale örnekleri incelenecek
|
|
14
|
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Sezgin Özden
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
H. Emre Ünal
|
|
Kaynaklar
|
1. Buyukozturk, Sener. (2003). Sosyal Bilimler Icin Veri Analizi El Kitabi. Ankara : PegemA Yayıncılık.
2. Day, Robert A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasil Yazilir ve Yayimlanir? Ankara : TUBITAK yayınları
3. Fraenkel, Jack R. And Norman E. Wallen. (1996). How to Design, and Evaluate Research in Education. USA : Mc Graw Hill, Inc
4. Cresswell, John W. (2003) Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. USA, Sage Publ.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin bilimsel araştırma yapma ve rapor yazma konusunda karşılaştıkları sorunları aşabilmeleri amacıyla temel düzeyde tanımlamalardan sonra bilimsel araştırmanın nasıl planlanması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması becerilerinin öğrencilere kazandırılmasını amaçlayan lisansüstü bir ders olarak planlanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bilim ve bilimsel araştırma nedir? Araştırmanın işlevleri ve ayırıcı nitelikleri Bilimsel araştırmanın basamakları, Araştırma etiği, Araştırma yöntemleri, Nitel ve nicel analiz, Araştırma sorusu ve sorunun tanımlanması, Değişken ve değişken tipleri, Varsayımlar ve varsayım tipleri, Kabuller, sınırlamalar ve tanımlamalar, Gözlem ve tetkik
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
1
|
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
3
|
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
3
|
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
1
|
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
1
|
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
1
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|