ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş ORM543 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel araştırmadaki temel kavramları, sorun ve sorun bilincini kavrar
    2-Araştırma konusunu belirleyip araştırma değişkenlerini seçebilir
    3-Araştırma varsayımlarını kurabilir.
    4-Araştırmada kullanılabilecek örnekleme ve veri toplama yöntemlerini bilir
    5-Anket yöntemi hakkında yeterli bilgiye sahip olur
    6-İnternette araştırma konusu ile ilgili bilgilere ulaşabilir
    7-Araştırma bulgularının işleyip değerlendirebilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje2515555
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilim ve bilimsel araştırma nedir? İlgili literatür araştırılacak
    2 Araştırmanın işlevleri ve ayırıcı nitelikleri İlgili literatür araştırılacak
    3 Bilimsel araştırmanın basamakları İlgili literatür araştırılacak
    4 Araştırma etiği İlgili literatür araştırılacak
    5 Araştırma yöntemleri İlgili literatür araştırılacak
    6 Nitel ve nicel analiz İlgili literatür araştırılacak
    7 Araştırma sorusu ve sorunun tanımlanması İlgili literatür araştırılacak
    8 Değişken ve değişken tipleri İlgili literatür araştırılacak
    9 Varsayımlar ve varsayım tipleri İlgili literatür araştırılacak
    10 Kabuller, sınırlamalar ve tanımlamalar İlgili literatür araştırılacak
    11 Gözlem ve tetkik İlgili literatür araştırılacak
    12 Örnek olay çalışması Belirlenen makaleler incelenecek
    13 Bilimsel makale ve araştırmanın tasarımı Bilimsel makale örnekleri incelenecek
    14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Sezgin Özden
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları H. Emre Ünal
    Kaynaklar 1. Buyukozturk, Sener. (2003). Sosyal Bilimler Icin Veri Analizi El Kitabi. Ankara : PegemA Yayıncılık. 2. Day, Robert A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasil Yazilir ve Yayimlanir? Ankara : TUBITAK yayınları 3. Fraenkel, Jack R. And Norman E. Wallen. (1996). How to Design, and Evaluate Research in Education. USA : Mc Graw Hill, Inc 4. Cresswell, John W. (2003) Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. USA, Sage Publ.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin bilimsel araştırma yapma ve rapor yazma konusunda karşılaştıkları sorunları aşabilmeleri amacıyla temel düzeyde tanımlamalardan sonra bilimsel araştırmanın nasıl planlanması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması becerilerinin öğrencilere kazandırılmasını amaçlayan lisansüstü bir ders olarak planlanmıştır.
    Dersin İçeriği Bilim ve bilimsel araştırma nedir? Araştırmanın işlevleri ve ayırıcı nitelikleri Bilimsel araştırmanın basamakları, Araştırma etiği, Araştırma yöntemleri, Nitel ve nicel analiz, Araştırma sorusu ve sorunun tanımlanması, Değişken ve değişken tipleri, Varsayımlar ve varsayım tipleri, Kabuller, sınırlamalar ve tanımlamalar, Gözlem ve tetkik
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 1
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 5
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 3
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 1
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 1
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 1
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster