Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Semih EDİŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Semih Ediş
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Ö. Bakır, 1987. Çayır Mera Amenajmanı. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 992.
2. İ. Aydın ve F.Uzun, 2002. Çayır Mera Amenajmanı ve Islahı. OMÜ. Ziraat Fak. Yay. No: 9.
3. Jerry L. Holechek, Rex. D. Pieper and Carlton H. Herbel, 2000. Range Management: Principles and Practices, (2nd edition), ISBN-13:9780130474759, Publisher: Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, USA..
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Küresel iklim değişimine bağlı olarak ortaya çıkabilecek risklerin (kuraklık, su ve rüzgar erozyonu) azaltılması bakımından mera alanlarının korunması ve amacına uygun olarak kullanılması, sürdürülebilir kullanım, mera/hayvan ilişkilerini düzenlemek ve yönetim tekniklerini öğretmektir..
|
Dersin İçeriği
|
Mera alanlarının kullanımı ve önemi, Mera tipleri, Mera Ekolojisi, Otlatmanın Etkileri, Merada hayvansal üretimi, Mera ekonomisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
1
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
1
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
1
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
1
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
1
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
1
|