ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çayır Mera Yönetiminin Teknik Esasları ORM545 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mera ekolojisini öğrenir
    2-Süksesyon ve klimaks bitki kompozisyonunu belirleyebilir
    3-Türkiye ve Dünya`da meralar ile hayvan durumundaki süreci analiz eder
    4-Mera bitkilerinin fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilir
    5-Çayır ve mera amenajman tekniklerini uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2512020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2512020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mera alanlarının kullanımı ve önemi K:1 K:2 K:3
    2 Mera tipleri K:1 K:2 K:3
    3 Mera Ekolojisi K:1 K:2 K:3
    4 Mera Ekolojisi (Devam) K:1 K:2 K:3
    5 Mera alanlarında yem üretimi K:1 K:2 K:3
    6 Otlatmanın Etkileri K:1 K:2 K:3
    7 Otlatmanın Etkileri (devam) K:1 K:2 K:3
    8 Merada hayvansal üretimi K:1 K:2 K:3
    9 Merada hayvan yönetimi (devam) K:1 K:2 K:3
    10 Merada hayvan yönetimi (devam) K:1 K:2 K:3
    11 Merada hayvan yönetimi (devam) K:1 K:2 K:3
    12 Gübreleme K:1 K:2 K:3
    13 Gübrelemenin vejetasyona etkileri K:1 K:2 K:3
    14 Mera ekonomisi K:1 K:3
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Semih EDİŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Semih Ediş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ö. Bakır, 1987. Çayır Mera Amenajmanı. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 992. 2. İ. Aydın ve F.Uzun, 2002. Çayır Mera Amenajmanı ve Islahı. OMÜ. Ziraat Fak. Yay. No: 9. 3. Jerry L. Holechek, Rex. D. Pieper and Carlton H. Herbel, 2000. Range Management: Principles and Practices, (2nd edition), ISBN-13:9780130474759, Publisher: Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, USA..
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Küresel iklim değişimine bağlı olarak ortaya çıkabilecek risklerin (kuraklık, su ve rüzgar erozyonu) azaltılması bakımından mera alanlarının korunması ve amacına uygun olarak kullanılması, sürdürülebilir kullanım, mera/hayvan ilişkilerini düzenlemek ve yönetim tekniklerini öğretmektir..
    Dersin İçeriği Mera alanlarının kullanımı ve önemi, Mera tipleri, Mera Ekolojisi, Otlatmanın Etkileri, Merada hayvansal üretimi, Mera ekonomisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 1
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 1
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 5
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 1
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 1
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 5
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 1
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 1
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster