Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sistem kavramı ve kapsamı
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
2
|
Model kavramı, türleri, elemanları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
3
|
Optimizasyon modelleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
4
|
Doğrusal programlama
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
5
|
Doğrusal programlama modellerinin çözümü
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
6
|
LINDO matris çözücü program tanıtımı
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
7
|
Doğrusal programlamanın ormancılıkta örnek uygulamaları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
8
|
Tamsayılı programlama
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
9
|
Tamsayılı programlamanın türevleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
10
|
Tamsayılı programlamanın ormancılıkta örnek uygulamaları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
11
|
Amaç programlama
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
12
|
Amaç programlamanın ormancılıkta örnek uygulamaları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
13
|
Dinamik programlama
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
14
|
Dinamik programlamanın ormancılıkta örnek uygulamaları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sedat KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Sinan BULUT
|
Kaynaklar
|
Başkent, E.Z., 2004. Yöneylem araştırması, Modelleme ve doğal kaynak uygulamaları. KTÜ Orman Fakültesi Yayın No: 36, 480 s.
Buongiorno, J., Gilless, J., 2003. Decision methods for forest resource management. Academic Pres, USA, 439 s.
Dykstra, D.P., 1984. Mathematical programming for natural resource management. McGraw-Hill Book Company, USA, 318 s.
|
Yardımcı Kitap
|
Bettinger, P., et al., 2009. Forest Management and Planning, Academic Pres, USA, 331s.
Oliver C, Larson B, 1990. Forest stand dynamics. McGraw-Hill, New York, 467p
De Lara, M., Doyen, L., 2008. Sustainable management of natural resources, Mathematical models and Methods. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, ISBN: 978- 3-540-79073-0, 270 s.
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıkta ve özellikle orman amenajman planlarının yapımında kullanılan önemli optimizasyon tekniklerini teorik ve pratik olarak irdelemek
|
Dersin İçeriği
|
Öncelikle sistem ve model/modelleme kavramları tanıtılacaktır. Daha sonra
ormancılıkta en çok kullanılan optimizasyon tekniklerinden doğrusal
programlama, tamsayılı programlama, amaç programlama ve dinamik
programlama modelleri örnekler ile birlikte açıklanacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
1
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
1
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|