Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sistem kavramı ve kapsamı
|
K1. S.1-7
K2. S. 1-6
YK1. S. 10-30
|
2
|
Model kavramı, türleri, elemanları
|
K1. S. 7-24
|
3
|
Optimizasyon modelleri
|
K1. S. 24-36
|
4
|
Doğrusal programlama
|
K1. S. 37-92
K2. S. 9-27
|
5
|
Doğrusal programlama modellerinin çözümü
|
K1.S. 93-120
K2. S. 29-52
|
6
|
LINDO matris çözücü program tanıtımı
|
Derste uygulamalı olarak gösterilecek
|
7
|
Doğrusal programlamanın ormancılıkta örnek uygulamaları
|
K1. S. 131-268
K2. S. 53-176
|
8
|
Tamsayılı programlama
|
K1. S. 353-365
K2. S. 203-232
|
9
|
Tamsayılı programlamanın türevleri
|
K1.S. 353-365
K2. S. 203-232
|
10
|
Tamsayılı programlamanın ormancılıkta örnek uygulamaları
|
K1. S. 353-365
K2. S. 203-232
|
11
|
Amaç programlama
|
K1.S. 309-352
K2. S. 179-201
|
12
|
Amaç programlamanın ormancılıkta örnek uygulamaları
|
K1. S. 309-352
K2. S. 179-201
|
13
|
Dinamik programlama
|
K2. S. 259-287
|
14
|
Dinamik programlamanın ormancılıkta örnek uygulamaları
|
K2. S. 259-287
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Sedat KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Başkent, E.Z. (2004). Yöneylem araştırması, modelleme ve doğal kaynak uygulamaları. KTÜ Orman Fakültesi Yayın No: 36, 480 s.
K2. Buongiorno, J., & Gilless, J. (2003). Decision methods for forest resource management. Academic Pres, USA, 439 s.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bettinger, P., et al. (2009). Forest management and planning, Academic Pres, USA, 331s.
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıkta ve özellikle orman amenajman planlarının yapımında kullanılan önemli optimizasyon tekniklerini teorik ve pratik olarak irdelemek
|
Dersin İçeriği
|
Öncelikle sistem ve model/modelleme kavramları tanıtılacaktır. Daha sonra
ormancılıkta en çok kullanılan optimizasyon tekniklerinden doğrusal
programlama, tamsayılı programlama, amaç programlama ve dinamik
programlama modelleri örnekler ile birlikte açıklanacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|