|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Arazi kullanım sınıflaması
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
2
|
Orman ekosisteminin tasarımı ve sınıflandırılması
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
3
|
Orman ekosistemlerinde alan itibariyle meydana gelen zamansal değişimler
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
4
|
Orman ekosistem sınıfları arasındaki geçişler
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
5
|
Orman ekosisteminin konumsal yapısının karakterize edilmesi
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
6
|
Orman kaynaklarında meydana gelen konumsal değişimler
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
7
|
Orman kaynaklarında konumsal ve zamansal değişimi tetikleyen etmenler
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
8
|
Konumsal ve zamansal değişim tespiti için gerekli veritabanının oluşturulması
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
9
|
Coğrafi bilgi sistemlerinin (CBS) konumsal ve zamansal değişimde kullanılması
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
10
|
CBS uygulama örnekleri ve analizleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
11
|
Uzaktan algılama tekniklerinin konumsal ve zamansal değişimde kullanılması
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
12
|
Uzaktan algılama veri kaynakları ve analizi
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
13
|
FRAGSTAT programının incelenmesi
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
14
|
Uygulamalı örnekler ve değerlendirme
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sedat KELEŞ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Sinan BULUT
|
|
Kaynaklar
|
Penman, J., Gytarsky, M., Hiraishi, T., et al., 2003. Good practice guidance for land use, land-use change and forestry, The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), ISBN 4-88788-003-0, Japan, 596 p.
McGarigal, K., Marks, B.J., 1994. FRAGSTATS: Spatial pattern analysis program for quantifying landscape structure, Oregon State University, Corvallis, USA, 141 p.
Farina, A., 1998. Principles and Methods in Landscape Ecology, Chapman Hall Publishing, UK, 235 p.Wulder, M.A., Franklin, S.E., 2007. Understanding Forest Disturbance and Spatial Pattern: Remote Sensing and GIS Applications, Taylor Francis Group, USA, 269 p.
Aspinal, R., Hill, M.J., 2008. Land Use Change: Science, Policy and Management, CRC Press Taylor and Francis Group, USA, 232 p.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Orman ekosistemlerinin yapı ve kuruluşlarında meydana gelen konumsal ve zamansal değişimleri çağdaş bilişim teknolojileri ile sayısal olarak ortaya koymak
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin amacı: Arazi kullanımları ve orman ekosistemlerinin sınıflandırılması, Orman ekosistemlerinin yapı ve kuruluşları sayısal olarak ortaya konulması, Orman ekosistemlerinde meydana gelen konumsal ve zamansal değişimlerin nedenlerinin araştırılması, Coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama teknikleri etkin bir şekilde kullanımı, Orman ekosistemlerinde meydana gelen değişikliklerin geleceğe yönelik kestirimlerin yapılması olarak özetlenebilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
1
|
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
1
|
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
1
|
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|