ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Kaynaklarının Konumsal ve Zamansal Değişimi ORM549 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arazi kullanımları ve orman ekosistemlerinin sınıflandırılmasını hatırlar
    2-Orman ekosistemlerinin yapı ve kuruluşlarını sayısal olarak düzenler
    3-Orman ekosistemlerinde meydana gelen konumsal ve zamansal değişimlerin nedenlerini sorgular
    4-Orman ekosistemlerinde meydana gelen değişikliklerin geleceğe yönelik tahminlerini yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2516565
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   179
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,97 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Arazi kullanım sınıflaması K1- Bölüm 2 (Sayfa 20-48) K4- Bölüm 1 (Sayfa 3-17)
    2 Orman ekosisteminin tasarımı ve sınıflandırılması K4- Bölüm 1 (Sayfa 3-17) K6- Bölüm 2 (sayfa 39-81)
    3 Orman ekosistemlerinde alan itibariyle meydana gelen zamansal değişimler K6- Bölüm 8 (sayfa 287-317)
    4 Orman ekosistem sınıfları arasındaki geçişler K6- Bölüm 6 (sayfa 205-251)
    5 Orman ekosisteminin konumsal yapısının karakterize edilmesi K2- Sayfa 1-54 K3- Sayfa 51-85
    6 Orman kaynaklarında meydana gelen konumsal değişimler K6- Bölüm 8 (sayfa 287-317)
    7 Orman kaynaklarında konumsal ve zamansal değişimi tetikleyen etmenler Ek Dokümanlar (1-4)
    8 Konumsal ve zamansal değişim tespiti için gerekli veritabanının oluşturulması K6- Bölüm 8 (sayfa 287-317) Ek Dokümanlar (Doküman 2)
    9 Coğrafi bilgi sistemlerinin (CBS) konumsal ve zamansal değişimde kullanılması K5- Bölüm 2 (sayfa 83-182)
    10 CBS uygulama örnekleri ve analizleri K5- Bölüm 2 (sayfa 83-182) Ek Dokümanlar (1,2 ve 4)
    11 Uzaktan algılama tekniklerinin konumsal ve zamansal değişimde kullanılması K6- Bölüm 5 (sayfa 177-198)
    12 Uzaktan algılama veri kaynakları ve analizi K6- Bölüm 5 (sayfa 177-198)
    13 FRAGSTAT programının incelenmesi K2- Sayfa 1-54
    14 Uygulamalı örnekler ve değerlendirme Ek Dokümanlar (1-4)
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Sedat KELEŞ
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Sedat Keleş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Penman, J., Gytarsky, M., Hiraishi, T., et al., 2003. Good practice guidance for land use, land-use change and forestry, The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), ISBN 4-88788-003-0, Japan, 596 p. K2. McGarigal, K., Marks, B.J., 1994. FRAGSTATS: Spatial pattern analysis program for quantifying landscape structure, Oregon State University, Corvallis, USA, 141 p. K3. Farina, A., 1998. Principles and Methods in Landscape Ecology, Chapman Hall Publishing, UK, 235 p. K4. Aspinal, R., Hill, M.J., 2008. Land Use Change: Science, Policy and Management, CRC Press Taylor and Francis Group, USA, 232 p. K5. Bettinger, P., Wing, M.G, 2004. Geographic Information systems: applications in forestry and naturaş resources management. McGraw-Hill, New York, America, 240 s. K6. Franklin, S.E., 2001. Remote Sensing for sustainable forest management. Lewis Publishers, New York, America, 425 s.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Orman ekosistemlerinin yapı ve kuruluşlarında meydana gelen konumsal ve zamansal değişimleri çağdaş bilişim teknolojileri ile sayısal olarak ortaya koymak
    Dersin İçeriği Bu dersin amacı: Arazi kullanımları ve orman ekosistemlerinin sınıflandırılması, Orman ekosistemlerinin yapı ve kuruluşları sayısal olarak ortaya konulması, Orman ekosistemlerinde meydana gelen konumsal ve zamansal değişimlerin nedenlerinin araştırılması, Coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama teknikleri etkin bir şekilde kullanımı, Orman ekosistemlerinde meydana gelen değişikliklerin geleceğe yönelik kestirimlerin yapılması olarak özetlenebilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 3
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 4
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 5
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster