Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Literatüre kısa bir bakış
|
K1. S. 2-15
YK1 ve YK2
|
2
|
Konumsal orman planlaması kavramı
|
K1. S. 2-15
K3. S. 1-20
K3. S. 153-172
YK1 ve YK2
|
3
|
Konumsal orman planlama problemleri
|
K3. S. 1-20
K3. S. 153-172
YK1 ve YK2
|
4
|
Konumsal orman planlamasında mevcut yaklaşımlar
|
K3. S. 1-20
K3. S. 153-172
YK1 ve YK2
|
5
|
CBS ile ormanların konumsal yapısının ortaya konması
|
K1. S. 58-72
K3. S. 99-108
YK1 ve YK2
|
6
|
Planlama hiyerarşisi -I
|
K1. S. 258-263
YK1 ve YK2
|
7
|
Planlama hiyerarşisi -II
|
K1. S. 258-263
YK1 ve YK2
|
8
|
Konumsal ve zamansal değişimi tespiti için gerekli veritabanının oluşturulması
|
K1. S. 58-72
YK1 ve YK2
|
9
|
Konumsal orman planlamasında kullanılan modelleme teknikleri
|
K1. S. 104-122
K2. S. 647-791
YK1 ve YK2
|
10
|
Kombine optimizasyon teknikleri
|
K1. S. 163-181
K2. S. 647-791
YK1 ve YK2
|
11
|
Değişik modelleme tekniklerinin konumsal planlama problemlerini çözme potansiyeli
|
K1. S. 163-181
K2. S. 647-791
YK1 ve YK2
|
12
|
Konumsal kısıtlayıcıların odun ve ekonomik değer üzerine etkileri
|
K1. S. 236-254
K2. S. 647-791
YK1 ve YK2
|
13
|
Konumsal orman planlamasının yeni gereksinimleri
|
YK1 ve YK2
|
14
|
Konumsal orman planlaması ile ilgili örnek çalışmalar
|
K1. S. 236-254
K2. S. 647-791
YK1 ve YK2
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Sedat KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Sedat Keleş
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bettinger, P., et al. (2009). Forest management and planning, Academic Pres, USA, 331 s.
K2. Davis, L., Johnson, K.N., Bettinger, P., & Howard, T. (2001). Forest management: to sustain ecological, economic and social values. Mc-Graw Hill Higher Education, 791 s.
K3. Pukkala, T. (2002). Multi-objective forest planning. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 207 s.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Baskent, E.Z., & Keleş, S. (2005). Spatial forest planning: A Review. Ecological Modelling, 188 (2-4), 145 - 173.
YK2. Başkent, E.Z., & Keleş, S. (2005). Çağdaş orman amenajmanı planlama yaklaşımı: konumsal planlama. Gazi Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 5(1), 23-41.
|
Dersin Amacı
|
Orman amenajman planlarının modern araç ve yöntemler ile birlikte konumsal olarak düzenlenmesini gerçekleştirmek
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste öncelikle planlama kavramı ile birlikte konumsal ve konumsal
olmayan planlama anlayışları açıklanacaktır. Daha sonra, konumsal
planlama ile ilgili kavramlar, problemler, araçlar ayrıntılı olarak ve örnek
çalışmalarla birlikte gerçekleştirilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
3
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|