Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Uzaktan algılamaya giriş ve temel kavramlar
|
K1-Giriş Bölümü
|
2
|
Uzaktan algılanın ormancılıktaki önemi
|
K1-Giriş Bölümü
|
3
|
Uzaktan algılamanın bileşenleri
|
K1-Giriş Bölümü
|
4
|
Uzaktan algılamada çözünürlük
|
K1-Giriş Bölümü
|
5
|
Uzaktan algılama sistemleri
|
K1-Giriş Bölümü
|
6
|
Dijital görüntü ve özellikleri
|
K1-Giriş Bölümü
|
7
|
Uzaktan algılamada kullanılan bazı uydu görüntüleri ve özellikleri-1
|
K1-Materyal ve Yöntem Bölümü
|
8
|
Uzaktan algılamada kullanılan bazı uydu görüntüleri ve özellikleri-2
|
K1-Materyal ve Yöntem Bölümü
|
9
|
Uydu Görüntülerinin koordinatlandırılması
|
K1-Yöntem Bölümü
|
10
|
Uydu görüntülerinde sınıflandırma (kontrollü ve kontrolsüz sınıflandırma)
|
K1-Yöntem Bölümü
|
11
|
Görüntü sınıflandırılmasının doğruluk değerlendirilmesi
|
K1-Yöntem Bölümü
|
12
|
Coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama
|
K2- Giriş, Yöntem ve Sonuçlar Bölümü
|
13
|
Uzaktan algılama ve orman amenajman arasındaki ilişkisi
|
K2- Giriş, Yöntem ve Sonuçlar Bölümü
|
14
|
Ormancılıkta uydu görüntüleri ile ilgili uygulama
|
K1-Materyal, Yöntem ve Bulgular Bölümü
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sinan BULUT
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Sinan Bulut
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Günlü, A. (2009). Yetişme ortamı envanterinin doğrudan, dolaylı ve uzaktan algılama yöntemleriyle belirlenmesi ve karşılaştrılması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
K2. Çakir G., Kadioğullari A.İ., Sönmez T., & Karahalil U. (2005, Mart). Orman ekosistem envanterinin uzaktan algılama ve coğrafi bilgi sistemleri ile gerçekleştirilmesi. 1. Çevre ve Ormancılk Şurası, Antalya, Türkiye.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Uzaktan algılama konusunda detaylı bilgi verilerek uzaktan algılama verilerinin ormancılık çalışmalarında kullanılması hakkında ayrıntılı bilgilerin verilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Öncelikle uzaktan algılama ile ilgili temel kavramlar açıklanacaktır. Daha sonra, uzaktan algılamada kullanılan bazı uydu görüntülerinin genel özellikleri, uydu görüntülerine ilişkin ön işleme analizleri (görüntünün elde edilmesi, görüntünün koordinatlandırılması, görüntünün kesilmesi vb.), görüntülerin sınıflandırılması ve doğruluğunun değerlendirilmesi, görüntülerin coğrafi bilgi sistemleri ile entegrasyonu yöntemleri açıklanacaktır. Son olarak, bu yöntemlerin farklı uydu görüntülerinde ve farklı örnek alanlarda uygulamaları gerçekleştirilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
3
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
3
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|