Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bir sistem olarak orman ekosistemleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
2
|
Orman amenajman planlamasına sistem yaklaşımı
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
3
|
Planlama ve karar destek
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
4
|
Orman amenajmanında karar destek sistemi geliştirme süreci - Planlama
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
5
|
Orman amenajmanında karar destek sistemi geliştirme süreci - Analiz
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
6
|
Orman amenajmanında karar destek sistemi geliştirme süreci - Tasarım
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
7
|
Orman amenajmanında karar destek sistemi geliştirme süreci - Gerçekleştirim
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
8
|
Orman amenajmanında karar destek sistemi geliştirme süreci - Uygulama
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
9
|
Dünya ormancılığında kullanılan simülasyon tabanlı karar destek sistemleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
10
|
Dünya ormancılığında kullanılan optimizasyon tabanlı karar destek sistemleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
11
|
Dünya ormancılığında kullanılan kombine optimizasyon tabanlı karar destek sistemleri
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
12
|
ETÇAPSimülasyon (Simülasyon tabanlı orman planlama modeli)
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
13
|
ETÇAPOptimizasyon (Optimizasyon tabanlı orman planlama modeli)
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
14
|
ETÇAPKonumsal (Konumsal orman amenajmanı planlama modeli)
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sedat KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Sinan BULUT
|
Kaynaklar
|
Buongiorno, J., Gilless, J.K., 2003. Decision Methods for forest resource management,
Academic Press, USA, 439 s.
Kangas, A., Kangas, J., Kurttila, M., 2008. Decision support for forest management,
Springer, The Netherlands, 222 s.
Shao, G., Reynolds, K.M., 2006. Computer applications in sustainable forest management, Including perspectives on collaboration and integration, Springer, The Netherlands, 276 s.
Bettinger, P., et al., 2009. Forest Management and Planning, Academic Press, USA, 331s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Orman amenajman planlamasında karar destek sistemlerinin uygulanmasının teorik ve pratik olarak gerçekleştirilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste öncelikle orman ekosistem kavramı bir bütünlük/sistem süreci içerisinde
açıklanarak, orman amenajmanı bilimi sistem yaklaşımı çerçevesinde ele alınacaktır.
Orman amenajman planlarının yapımına hizmet etmek için geliştirilecek karar destek
sistemlerinin kavramsal çerçevesi ayrıntılı olarak irdelenecektir. Dünya ormancılığında
kullanılmış veya halen kullanılmakta olan planlamaya yönelik değişik karar destek
sistemleri incelendikten sonra, Türkiye orman amenajman planlaması için geliştirilmiş
ETÇAP karar destek sistemi uygulamalı olarak işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
5
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
1
|