Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Orman Fakültesi
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş.Gör. Ebru GÜL
Araş.Gör. Seval SUNAL
Araş.Gör. Ülkü DİKMEN
|
Kaynaklar
|
1. Haktanır, K. Ve Arcak, S. 1997. Toprak Biyolojisi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayın No: 1486. Ankara.
2. Metting, F.B. 1992. Soil Microbial Ecology. Marcel Dekker, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
Allaby, M. 2000. Basics of Envirıonmental Science. Routledge, New York.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin kapsamında toprak organizmaları, enzimler, ekolojik döngüler ve tarımsal
kimyasallar yer alacaktır. Toprak biyolojisi ve ilgili dalların gelişimi, toprak
organizmaları ve ekosistem kavramı, enzimler ve özellikleri, mikrobiyal interaksiyonlar,
toprak faunası, organik maddenin ayrışması ve karbon döngüsü, azot döngüsü, azot
fiksasyonu, fosfor ve kükürt döngüsü, bazı iz elementlerinin mikrobiyal dönüşümü ve
tarımda kullanılan kimyasal maddelerin edafon üzerine etkileri açıklanması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Toprak Biyolojisi ve ilgili süreçler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
1
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
1
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
1
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
1
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
1
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
1
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
1
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
1
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|