Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman ekosisteminde yer alan bitki gruplarının genel sınıflandırılması
|
K1
|
2
|
Bitkilerin taksonomik karakter değeri taşıyan vejetatif ve generatif organları ve bu organlara ait özelliklerinin terminolojisi
|
K1
|
3
|
Arazi uygulama çalışmaları
|
Yok.
|
4
|
Türkiye haritası kareleme sistemi, fitocoğrafik elementler ve karakteristikleri
|
K2
|
5
|
Orman botaniğinde arazi çalışmalarının önemi, yöntem ve gereçler, alınması gereken notlar ve fotoğraflar
|
K2
|
6
|
Arazi uygulama çalışmaları
|
Yok
|
7
|
Arazi defterinin önemi ve verilerin kayıt edilmesi, dikkat edilmesi gereken hususlar
|
K3
|
8
|
Arazi uygulama çalışmaları
|
Yok
|
9
|
Tohumsuz bitki örneklerinin araziden toplanması, kurutulması ve korunması teknikleri
|
K3
|
10
|
Arazi uygulama çalışmaları
|
Yok
|
11
|
Tohumlu bitki örneklerinin araziden toplanması, kurutulması ve korunması teknikleri
|
K4
|
12
|
Arazi uygulama çalışmaları
|
Yok
|
13
|
Tohumsuz bitkilerin ve sukkulent bitkilerin herbaryum teknikleri
|
K4
|
14
|
Gymnospermlerin ve Angiospermlerin herbaryum teknikleri
|
K4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. British Columbia Ministry of Forest., (1996). Techniques and procedures for collecting, preserving, processing, and storing botanical speciments. Res. Br., B.C. Min. For., Victoria, B.C. Work. Pap. 18/1996, 36.
K2. Seçmen, Ö., Gemici, Y., Görk, G., Bekat, L., Leblebici, E., (1998). Tohumlu Bitkiler Sistematiği, E.Ü.F.F. kitaplar serisi No: 116, Bornova-İzmir.
K3. Yurdakulol, E., Baysal, M., Mutlu, H., 2005. Bitki Materyali Toplama ve Saklama Teknikleri, A.Ü.F.F. Döner Sermaye İşletmesi Yayınları No: 71, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ketenoğlu, O., Bingöl, Ü., Güney, K., Geven, F., Körüklü, T. 1999. Tohumlu Bitkiler Uygulama Klavuzu, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bitkilerin taksonomik karakter değeri taşıyan vejetatif ve generatif organları ve bu organlara ait özelliklerin terminolojisi, arazi çalışmasında uygulanan yöntem ve kullanılan gereçler, alınması gereken notlar ve fotoğraflar, dikkat edilmesi gereken hususlar, bitki özelliğine göre farklı toplama, kurutma, saklama ve tayin yöntemleri ile toplanan bitkilerin herbaryum örneği haline getirilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Bitkilerin taksonomik karakterlerini, arazi çalışması esnasındaki ekipmanları kullanılması, tohumlu bitkileri toplamasını ve kurutması, tohumsuz bitkilerin toplamasını ve kurutması, kurutulan bitkileri herbaryum örneği haline getirmesi anlatılır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|