Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mikroskobun tanıtımı
|
K1, B1
|
2
|
Mikroskopta inceleme esnasında yapılması gereken hususlar
|
K1, B2
|
3
|
Mikroskop kullanıldıktan sonra dikkat edilmesi gereken hususlar
|
K1, B3
|
4
|
Enine Kesit ve Boyuna-Radyal kesit alma
|
K1, B4
|
5
|
Boyuna-Teğetsel ve Yüzeysel kesit alma
|
K1, B5
|
6
|
Yüzeysel Kesit (Rulo yaparak ve Köpük kullanarak kesit alma)
|
K2, B1
|
7
|
Yüzeysel Kesit (Parmak sararak ve Pens ile yüzeysel kaldırma)
|
K2, B2
|
8
|
Karayosunlarında (Musci) yaprak taban, orta ve uç kısımlarından kesit almak
|
K2, B3
|
9
|
Karayosunlarında gövde kesitlerinin alınması
|
K2, B4
|
10
|
Yapraklı ciğerotlarında (Hepaticae) kesit alınması
|
K2, B5
|
11
|
Preparat hazırlama
|
K3, B1
|
12
|
Hazırlanan preparatlardan örneklerin çizimlerinin yapılması
|
K3, B2
|
13
|
Laboratuarda karayosunu örneğinin kesitinin alınması ve çiziminin yapılması
|
K3, B3
|
14
|
Laboratuarda ciğerotu örneğinin kesitinin alınması ve çiziminin yapılması
|
K3, B4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Serhat Ursavaş
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Simge ÇİZGEN TAN
|
Kaynaklar
|
K1. Atıcı, T., Samancı, N.K. ve Özel, Ç.Ö. (2005). Bitki Anatomisi ve Morfolojisi Laboratuvar Kitabı. Palme Yayıncılık, Ankara.
K2. Çakırlar, H., Doğan, C., Özmen, E. 2010. Açıklamalı Genel Botanik ve Bitki Anatomisi Atlası, Palme Yayıncılık, Ankara.
K3. Lüth, M. (2006-2010). Bildatlas der Moose Deutschlands, Faszikel 1-7, Freiburg.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Mikroskop kullanımını öğretmek, Tohumlu ya da Tohumsuz bitkilerin incelenmesinde ve teşhislerinin yapılmasında alınacak olan kesitlerin nasıl ve ne şekilde alınacağını öğretmek. İncelenen örneğe ait preparasyon hazırlayabilmek ve hazırlanan örneklerden çizim yapabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Mikroskop kullanımını, tohumlu bitkilerden kesit almayı, tohumsuz bitkilerden kesit almayı ve preparat hazırlaması ve hazırlanan preparatlardan çizim yapılması anlatılır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
5
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|