ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Palinolojiye Giriş ORM570 GÜZ 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Polen ve spor arasındaki farkları bilir.
    2-Polen ve spor morfolojisini öğrenir.
    3-Önemli bazı Angiospermae ve Gymnospermae polenlerini tanır.
    4-Bazı liken, karayosunu ve eğrelti sporlarını tanır.
    5-Polen ve sporun preparatlarını hazırlayabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 1014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Palinoloji bilimi ve uygulama alanları Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    2 Spor ve Polen arasındaki farklar, tanımı ve adlandırılması Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    3 Polenlerin kolpus ve porus özellikleri Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    4 Polen morfolojisi Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    5 Sporoderm tabakaları Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    6 Ornamentasyon çeşitleri Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    7 Apertür çeşitleri Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    8 Polen tip ve şekilleri Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    9 Bazı Angiospermae polenleri Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    10 Bazı Gymnospermae polenleri Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    11 Liken ve karayosunu spor morfolojisi Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    12 Eğrelti spor morfolojisi Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    13 Preparat hazırlama, polen ve spor boyutlarının ölçülmesi Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    14 Polen analizleri ve ülkemizdeki durum Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gamze TUTTU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Aytuğ, B. 1967. Polen Morfolojisi ve Türkiye?nin Önemli Gymnospermleri Üzerinde Palinolojik Araştırmalar, İ.Ü.Orman Fakültesi Yayınları No: 1261/111 2. Aytuğ, B. 1971. İstanbul Çevresi Bitkilerinin Polen Atlası. İ.Ü.Orman Fakültesi Yayınları No: 1650/174
    Yardımcı Kitap 1. Pınar, M., Akgül, G., Tuğ, G.N. 2003. Palinoloji Lab. Kılavuzu, Ankara Üniversitesi, Biyoloji Bölümü. Ankara.
    Dersin Amacı Bitki Polen ve Spor morfolojilerinin öğretilmesi
    Dersin İçeriği Polen ve spor arasındaki farklar, polen ve spor morfolojisi, önemli bazı Angiospermae ve Gymnospermae polenlerini tanınması, bazı liken, karayosunu ve eğrelti sporlarını tanınması, polen ve sporun preparatlarını hazırlanması anlatılır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 4
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 5
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster