Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyokütle kavramı
|
K1 Griş bölümü okunmalıdır
|
2
|
Ormancılıkta biyokütlenin kullanım alanları
|
K1 Giriş bölümü okunmalıdır
|
3
|
Biyokütle çalışmalarının tarihsel gelişim süreci
|
K2 Giriş bölümü okunmalıdır
|
4
|
Biyokütle bileşenleri
|
K2 Giriş bölümü okunmalıdır
|
5
|
Biyokütlenin meşcerelerde ölçümü
|
K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
|
6
|
Biyokütle tahmin yöntemlerinin sınıflandırılması
|
K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
|
7
|
Biyokütle tahminlerinde regresyon modellerinin kullanımı
|
K2 Materyal ve metot okunmalıdır
|
8
|
Toprak üstü biyokütle tahminleri
|
K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
|
9
|
Toprak altı biyokütle tahminleri
|
K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
|
10
|
Tek girişli biyokütle denklemleri
|
K2 Bulgular bölümü okunmalıdır
|
11
|
Çift girişli biyokütle denklemleri
|
K2 Bulgular bölümü okunmalıdır
|
12
|
Meşcerede toplam biyokütle tahminleri
|
K1 Sonuçlar kısmı okunmalıdır
|
13
|
Biyokütle tahminlerinde karışık regresyon modelleri eşitliklerinin kullanımı
|
Yardımcı Kaynak 1 (YK1) Giriş bölümü okunmalıdır
|
14
|
Biyokütle tahminlerinde uzaktan algılama tekniklerinin kullanımı
|
YK2 Giriş bölümü okunmalıdır
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Muammer Şenyurt
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
1. Röser, D., Asikainen, A., Raulund-Rasmussen, K., Stupak, I., 2008. Sustainable Use of Forest Biomass for Energy: A Synthesis with Focus on the Baltic and Nordic Region (Managing Forest Ecosystems), Springer Series, 250 p.
2. Saraçoğlu, N., 1998. SakallıKızılagaç (Alnus glutinosa (L.) Gaertn subsp. barbata (C.A. Mey.) Yalt.) Biyokütle Tabloları, K.T.Ü Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora tezi, Trabzon.
3. Günel, A., 1982. Orman Hasılat Bilgisi Ders Notları, İ.Ü. Orman Fakültesi, 89 s.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Pretzcsh, H., 2009. Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s.
2. Steininger, M.K., 2000. Satellite Estimation of Tropical Secondary Forest Above-ground Biomass: Data from Brazil and Bolivia, Int. J. Remote Sensing, Vol. 21, No. 6 & 7, pp. 1139?1157.
|
Dersin Amacı
|
To reach the concept of biomass in forest, its importance, the application areas, the measurement techniques for biomass in fieldworks, the development process for regression models used in biomass predictions.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
2
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
1
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
2
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
3
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
2
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|