Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyokütle kavramı
|
K1 B1 okunmalıdır
|
2
|
Ormancılıkta biyokütlenin kullanım alanları
|
K1 B1 bölümü okunmalıdır
|
3
|
Biyokütle çalışmalarının tarihsel gelişim süreci
|
K2 B1 bölümü okunmalıdır
|
4
|
Biyokütle bileşenleri
|
K2 B1 bölümü okunmalıdır
|
5
|
Biyokütlenin meşcerelerde ölçümü
|
K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
|
6
|
Biyokütle tahmin yöntemlerinin sınıflandırılması
|
K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
|
7
|
Biyokütle tahminlerinde regresyon modellerinin kullanımı
|
K2 B3 okunmalıdır
|
8
|
Toprak üstü biyokütle tahminleri
|
K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
|
9
|
Toprak altı biyokütle tahminleri
|
K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
|
10
|
Tek girişli biyokütle denklemleri
|
K2 B4 bölümü okunmalıdır
|
11
|
Çift girişli biyokütle denklemleri
|
K2 B4 bölümü okunmalıdır
|
12
|
Meşcerede toplam biyokütle tahminleri
|
K1 B5 okunmalıdır
|
13
|
Biyokütle tahminlerinde karışık regresyon modelleri eşitliklerinin kullanımı
|
Yardımcı Kaynak 1 (YK1) B1 okunmalıdır
|
14
|
Biyokütle tahminlerinde uzaktan algılama tekniklerinin kullanımı
|
YK2 B1 okunmalıdır
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Muammer ŞENYURT
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Muammer Şenyurt
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Röser, D., Asikainen, A., Raulund-Rasmussen, K. & Stupak, I. (2008). Sustainable Use of Forest Biomass for Energy: A Synthesis with Focus on the Baltic and Nordic Region (Managing Forest Ecosystems), Springer Series, 250 p.
K2. Saraçoğlu, N. (1998). SakallıKızılagaç (Alnus glutinosa (L.) Gaertn subsp. barbata (C.A. Mey.) Yalt.) Biyokütle Tabloları, K.T.Ü Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora tezi, Trabzon.
K3. Günel, A. (1982). Orman Hasılat Bilgisi Ders Notları, İ.Ü. Orman Fakültesi, 89 s.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Pretzcsh, H. (2009). Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s.
YK2. Steininger, M.K. (2000). Satellite Estimation of Tropical Secondary Forest Above-ground Biomass: Data from Brazil and Bolivia, Int. J. Remote Sensing, Vol. 21, No. 6 & 7, pp. 1139?1157.
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıkta biyokütle kavramının önemini, kullanım alanlarının ile biyokütlenin arazide ölçümüne ilişkin tekniklerin ve biyokütle tahminlerinde kullanılan regresyon modellerinin geliştirilme sürecinin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
3
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
3
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
2
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|