ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Biyokütle Tahmin Yöntemleri ORM571 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyokütle kavramını ve önemini tanımlar
    2-Ormancılıkta biyokütlenin kullanım alanlarını adlandırır
    3-Biyokütlenin arazide ölçüm tekniklerini yorumlar
    4-Biyokütlenin tahmininde regresyon modellerinin kullanımı yorumlar
    5-Biyokütle tahminine ilişkin regresyon modellerinin geliştirme sürecini değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyokütle kavramı K1 B1 okunmalıdır
    2 Ormancılıkta biyokütlenin kullanım alanları K1 B1 bölümü okunmalıdır
    3 Biyokütle çalışmalarının tarihsel gelişim süreci K2 B1 bölümü okunmalıdır
    4 Biyokütle bileşenleri K2 B1 bölümü okunmalıdır
    5 Biyokütlenin meşcerelerde ölçümü K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
    6 Biyokütle tahmin yöntemlerinin sınıflandırılması K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
    7 Biyokütle tahminlerinde regresyon modellerinin kullanımı K2 B3 okunmalıdır
    8 Toprak üstü biyokütle tahminleri K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
    9 Toprak altı biyokütle tahminleri K3 Biyokütle bölümü okunmalıdır
    10 Tek girişli biyokütle denklemleri K2 B4 bölümü okunmalıdır
    11 Çift girişli biyokütle denklemleri K2 B4 bölümü okunmalıdır
    12 Meşcerede toplam biyokütle tahminleri K1 B5 okunmalıdır
    13 Biyokütle tahminlerinde karışık regresyon modelleri eşitliklerinin kullanımı Yardımcı Kaynak 1 (YK1) B1 okunmalıdır
    14 Biyokütle tahminlerinde uzaktan algılama tekniklerinin kullanımı YK2 B1 okunmalıdır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Muammer ŞENYURT
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Muammer Şenyurt

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Röser, D., Asikainen, A., Raulund-Rasmussen, K. & Stupak, I. (2008). Sustainable Use of Forest Biomass for Energy: A Synthesis with Focus on the Baltic and Nordic Region (Managing Forest Ecosystems), Springer Series, 250 p. K2. Saraçoğlu, N. (1998). SakallıKızılagaç (Alnus glutinosa (L.) Gaertn subsp. barbata (C.A. Mey.) Yalt.) Biyokütle Tabloları, K.T.Ü Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora tezi, Trabzon. K3. Günel, A. (1982). Orman Hasılat Bilgisi Ders Notları, İ.Ü. Orman Fakültesi, 89 s.
    Yardımcı Kitap YK1. Pretzcsh, H. (2009). Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s. YK2. Steininger, M.K. (2000). Satellite Estimation of Tropical Secondary Forest Above-ground Biomass: Data from Brazil and Bolivia, Int. J. Remote Sensing, Vol. 21, No. 6 & 7, pp. 1139?1157.
    Dersin Amacı Ormancılıkta biyokütle kavramının önemini, kullanım alanlarının ile biyokütlenin arazide ölçümüne ilişkin tekniklerin ve biyokütle tahminlerinde kullanılan regresyon modellerinin geliştirilme sürecinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 3
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 3
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 2
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster