Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ormancılıkta verim gücü kavramı
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
2
|
Ormancılıkta önemi ve ormancılık karar süreçlerinde etkileri
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
3
|
Verim gücünün tahmin edilmesinde kullanılan yöntemlerin sınıflandırılması
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
4
|
Verim gücünün tahmin edilmesinde Direkt yöntemler
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
5
|
Verim gücünün tahmin edilmesinde Dolaylı yöntemler
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
6
|
Meşcere üst boyunun verim gücünün tahmin edilmesinde kullanımı
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
7
|
Verim gücünün tahmininde Bonitet endeks modelleri
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
8
|
Verim gücünün tahmininde Doğrusal olmayan regresyon modelleri
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
9
|
Parametre tahmin yöntemi
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
10
|
Cebirsel fark yaklaşımı (CFY)
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
11
|
Genelleştirilmiş cebirsel fark yaklaşımı (GCFY)
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
12
|
CFY ve GCFY için modellerin geliştirilmesi
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
13
|
Bonitet endeks modellerinin geliştirilmesinde otoregresyon sorunu ve otoregresif modeller
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
14
|
Otoregresif modellerine ilişkin parametrelerin SAS istatistik paket programı ile tahmin edilmesi
|
Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. ilker ERCANLI
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. İlker Ercanlı
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
1. Kalıpsız, A., 1998. Orman Hasılat Bilgisi, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, No:4060/448, İstanbul. 349 s.
2. Fırat, F., 1972. Orman Hasılat Bilgisi, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 166, 191 s
3. Pretzcsh, H., 2009. Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s.
4. Cieszewski, C.J., 1999. The Algebraic Difference Approach Improves Fixed Base-Age Site Models Based On Chapman-Richard Function, PMRC Technical Report 1999-9.
5. Cieszewski, C.J. ve Bailey, R.L., 2000. Generalized Algebraic Difference Approach: Theory Based Derivation of Dynamic Site Equations with Polymorphism and Variable Asymptotes, Forest Science, 46, 116?126.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yetişme ortamı verim gücü kavramı, ormancılıkta önemi ve ormancılık karar süreçlerinde etkileri, yetişme ortamı verim gücün tahmin edilmesinde ilişkin yöntemler, yetişme ortamı verim gücü göstergesi olarak bonitet endeks kavramı, bonitet endeksini tahmin edilmesine ilişkin modelleme yaklaşımları olarak Cebirsel Fark Yaklaşımı ve Genelleştirilmiş Cebirsel fark Yaklaşımlarının öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
1
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
1
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
1
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
1
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|