ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormanların Verim Gücünün Tahmin Edilmesinde Bonitet Endeks Modelleri ORM572 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ormancılıkta Yetişme Ortamı Verim Gücü kavramını yorumlar
    2-Yetişme Ortamı Verim Gücünün ormancılıkta önemini özetler
    3-Yetişme Ortamı Verim Gücü tahmininde Bonitet Endeks kavramını değerlendirir
    4-Bonitet Endeksinin tahmin edilmesine ilişkin yöntemleri kategorize eder
    5-Cebirsel Fark Yaklaşımı ve Genelleştirilmiş Cebirsel fark Yaklaşımlarının değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ormancılıkta verim gücü kavramı K1. Bölüm 1
    2 Ormancılıkta önemi ve ormancılık karar süreçlerinde etkileri K1. Bölüm 2 K2. Bölüm 1
    3 Verim gücünün tahmin edilmesinde kullanılan yöntemlerin sınıflandırılması K1. Bölüm 3
    4 Verim gücünün tahmin edilmesinde Direkt yöntemler K2. Bölüm 2
    5 Verim gücünün tahmin edilmesinde Dolaylı yöntemler K2. Bölüm 3 K3. Bölüm 3
    6 Meşcere üst boyunun verim gücünün tahmin edilmesinde kullanımı K2. Bölüm 4
    7 Verim gücünün tahmininde Bonitet endeks modelleri K1. Bölüm 3 K3. Bölüm 3
    8 Verim gücünün tahmininde Doğrusal olmayan regresyon modelleri K2. Bölüm 4 K3. Bölüm 4
    9 Parametre tahmin yöntemi K4. Bölüm 5
    10 Cebirsel fark yaklaşımı (CFY) K5. Bölüm 2
    11 Genelleştirilmiş cebirsel fark yaklaşımı (GCFY) K5. Bölüm 3
    12 CFY ve GCFY için modellerin geliştirilmesi K5. Bölüm 2 K6. Bölüm 3
    13 Bonitet endeks modellerinin geliştirilmesinde otoregresyon sorunu ve otoregresif modeller I K5. Bölüm 4 K6. Bölüm 5
    14 Bonitet endeks modellerinin geliştirilmesinde otoregresyon sorunu ve otoregresif modeller II K5. Bölüm 4 K6. Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlker ERCANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar K1. Kalıpsız, A., 1998. Orman Hasılat Bilgisi, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, No:4060/448, İstanbul. 349 s. K2. Fırat, F., 1972. Orman Hasılat Bilgisi, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 166, 191 s K3. Günel, A.,1981. Orman Hasılat Bilgisi Ders Notları, , İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul. K4. Pretzcsh, H., 2009. Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s. K5. Cieszewski, C.J., 1999. The Algebraic Difference Approach Improves Fixed Base-Age Site Models Based On Chapman-Richard Function, PMRC Technical Report 1999-9. K6Cieszewski, C.J. ve Bailey, R.L., 2000. Generalized Algebraic Difference Approach: Theory Based Derivation of Dynamic Site Equations with Polymorphism and Variable Asymptotes, Forest Science, 46, 116?126.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yetişme ortamı verim gücü göstergesi olan bonitet endeksinin tahmin edilmesine ilişkin Cebirsel Fark Yaklaşımı ile Genelleştirilmiş Cebirsel fark Yaklaşımlarına dayanan modelleme tekniğinin analiz edilmesi
    Dersin İçeriği Cebirsel Fark Yaklaşımı ile Genelleştirilmiş Cebirsel fark Yaklaşımlarına dayanan Bonitet endeks modellerinin geliştirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 4
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 5
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster