ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormanların Verim Gücünün Tahmin Edilmesinde Bonitet Endeks Modelleri ORM572 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ormancılıkta Yetişme Ortamı Verim Gücü kavramını öğrenir
    2-Yetişme Ortamı Verim Gücünün ormancılıkta önemini öğrenir
    3-Yetişme Ortamı Verim Gücü tahmininde Bonitet Endeks kavramını öğrenir
    4-Bonitet Endeksinin tahmin edilmesine ilişkin yöntemleri öğrenir
    5-Cebirsel Fark Yaklaşımı ve Genelleştirilmiş Cebirsel fark Yaklaşımlarının öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ormancılıkta verim gücü kavramı Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    2 Ormancılıkta önemi ve ormancılık karar süreçlerinde etkileri Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    3 Verim gücünün tahmin edilmesinde kullanılan yöntemlerin sınıflandırılması Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    4 Verim gücünün tahmin edilmesinde Direkt yöntemler Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    5 Verim gücünün tahmin edilmesinde Dolaylı yöntemler Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    6 Meşcere üst boyunun verim gücünün tahmin edilmesinde kullanımı Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    7 Verim gücünün tahmininde Bonitet endeks modelleri Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    8 Verim gücünün tahmininde Doğrusal olmayan regresyon modelleri Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    9 Parametre tahmin yöntemi Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    10 Cebirsel fark yaklaşımı (CFY) Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    11 Genelleştirilmiş cebirsel fark yaklaşımı (GCFY) Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    12 CFY ve GCFY için modellerin geliştirilmesi Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    13 Bonitet endeks modellerinin geliştirilmesinde otoregresyon sorunu ve otoregresif modeller Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    14 Otoregresif modellerine ilişkin parametrelerin SAS istatistik paket programı ile tahmin edilmesi Konu başlığıyla ilgili makale ve kitapların okunmalı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. ilker ERCANLI
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. İlker Ercanlı

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar 1. Kalıpsız, A., 1998. Orman Hasılat Bilgisi, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, No:4060/448, İstanbul. 349 s. 2. Fırat, F., 1972. Orman Hasılat Bilgisi, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 166, 191 s 3. Pretzcsh, H., 2009. Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s. 4. Cieszewski, C.J., 1999. The Algebraic Difference Approach Improves Fixed Base-Age Site Models Based On Chapman-Richard Function, PMRC Technical Report 1999-9. 5. Cieszewski, C.J. ve Bailey, R.L., 2000. Generalized Algebraic Difference Approach: Theory Based Derivation of Dynamic Site Equations with Polymorphism and Variable Asymptotes, Forest Science, 46, 116?126.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yetişme ortamı verim gücü kavramı, ormancılıkta önemi ve ormancılık karar süreçlerinde etkileri, yetişme ortamı verim gücün tahmin edilmesinde ilişkin yöntemler, yetişme ortamı verim gücü göstergesi olarak bonitet endeks kavramı, bonitet endeksini tahmin edilmesine ilişkin modelleme yaklaşımları olarak Cebirsel Fark Yaklaşımı ve Genelleştirilmiş Cebirsel fark Yaklaşımlarının öğrenilmesi
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 1
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 1
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 1
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 1
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster