ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Yabani Bitkilerinin Folklorik Kullanımı ORM573 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yabani bitkilerden nasıl ve ne amaçla yararlanıldığını bilir.
    2-abani bitkilerin yararlanılan kısımlarını bilir.
    3-Yabani bitkilerden yapılan folklorik yiyecek ve içecekleri bilir.
    4-Yabani bitkilerden yararlanılan türlerin Latince ve yöresel isimleriyle kullanım şekillerini bilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler202612
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Besin kaynağı bitkilerimizin günümüzdeki durumu ve geleceği Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    2 Yabani bitkilerin hangi kısımlarından yararlanılır, yararlanma zamanı ve şekli Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    3 Geleneksel yemekler ve içecekler Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    4 Folklorik derlemeler ve yemek kitapları Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    5 Yabani Bitkilerin kullanım şekillerinin bazı sakıncaları Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    6 Besin maddesi olarak yabani bitkiler hakkında yapılan bazı derleme çalışmaları Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    7 Yabani bitkilerden yararlanılarak yapılan yiyecek ve içecekler Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    8 Ara Sınav
    9 Çorba, salata, kebap, köfte, sarma/dolma, börek, pilav ve kavurma olarak kullanılan türler; Latince ve yöresel isimleri ile kullanım şekilleri. Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    10 Ekmek, çörek, pide, gözleme, cacık, turşu, yoğurt mayası, peynir, hoşaf, komposto, reçel, marmelat ve şerbet olarak kullanılan türler; Latince ve yöresel isimleri ile kullanım şekilleri. Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    11 Tarhana, şurup, pekmez, pestil, dondurma, Aşure ve helva olarak kullanılan türler; Latince ve yöresel isimleri ile kullanım şekilleri. Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    12 Koku ve lezzet vermek amacıyla yaralanılan bitkiler Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    13 Türkiye`nin bazı yabani bitkilerinin renkli atlas yardımıyla gösterilmesi Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    14 Meyvesi ve tohumları yenen bitkiler Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    15 Türkiye`nin yenen mantarları Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Yrd. Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Gamze ERTUĞRUL
    Kaynaklar 1. Tuzlacı, E., (2011). Türkiye?nin Yabani Besin Bitkileri ve ot yemekleri. Alfa Yayınları, Melisa Matbaacılık. İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1. Konuyla ilgili yayınlanmış çeşitli derleme ve makaleler.
    Dersin Amacı Ülkemizde, halk tarafından besin kaynağı olarak yararlanılan yabani bitkileri, bunların Latince ve yöresel isimlerini, hangi kısmının veya kısımlarının, ne şekilde, ne amaçla ve hangi yöremizde kullanıldığı hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Yabani bitkilerden nasıl ve ne amaçla yararlanıldığı, yabani bitkilerin yararlanılan kısımları, yabani bitkilerden yapılan folklorik yiyecek ve içecekler, yabani bitkilerden yararlanılan türlerin latince ve yöresel isimleriyle kullanım şekilleri anlatılır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 1
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 1
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 1
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 5
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 4
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 1
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 1
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 1
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster