|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
İklim Değişimi ve Ormanlar
|
|
|
2
|
Sürdürülebilir Orman Yönetimi
|
|
|
3
|
Sürdürülebilir Orman Yönetimi gösterge ve kriterleri: Bölgesel, Ulusal ve Birim Temelinde-I
|
|
|
4
|
Sürdürülebilir Orman Yönetimi gösterge ve kriterleri: Bölgesel, Ulusal ve Birim Temelinde-II
|
|
|
5
|
Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Kyoto Protokolü-I
|
|
|
6
|
Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Kyoto Protokolü-II
|
|
|
7
|
Temiz Kalkınma Mekanizmaları
|
|
|
8
|
Orman Yasaları ve Ticaret
|
|
|
9
|
Yasal Bağlayıcılığı Olmayan Araçlar
|
|
|
10
|
Orman Sertifikasyonu
|
|
|
11
|
Ormansızlaşmadan ve Orman Bozulmasından Kaynaklanan Emisyonların Azaltılması (REDD)
|
|
|
12
|
Orman Yönetim Programı ABD örneği
|
|
|
13
|
Orman Mirası Programı ABD örneği
|
|
|
14
|
Ekosistem Hakkı
|
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr. Üstüner BİRBEN
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Üstüner Birben
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Nemetz, Peter N. (ed.) 2006. Sustainable Resource Management: Reality or Illusion? Edward Elgar Ltd. London.
Streck, C., O?Sullivan, R., Janson-Smith, T., Tarasofsky, R.G. 2008, 360 pp., Brookings Institution Press, Washington, DC, USA. ISBN 9780815781929
Climate Change and Forests: Emerging Policy and Market Opportunities United Nations Conference on Environment and Development. 1992. Agenda 21 Press Summary. United Nations, NY. 44 p
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Sürdürülebilir orman kaynakları gelişimi ve ormanların korunmasında uygun ormancılık politikaları ve mevzuatı önemli temel gerekliliklerden dir. Bir çok ülkede, ormancılık politika ve mevzuatını gözden geçirme ve geliştirme süreci ivme kazanmış durumdadır. Bu nedenle bu dersin amacı, öğrencilerin dünyada ormancılık politikası ve mevzuat uygulamalarında karşılaşılan güçlükleri bilmeleri ve bu sorunları aşmada kullanılan uluslararası yaklaşımları öğrenmelerini sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
3
|
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
3
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
3
|