ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ağaçlar Arasındaki Rekabetin Modellenmesinde Yarışma Endeksleri ORM581 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ağaçlar arası rekabeti öğrenir
    2-Rekabetin artım ve büyümeye etkisini öğrenir
    3-Ağaçlar arası rekabetin modellenmesine ilişkin Yarışma endeksleri öğrenir
    4-Yarışma endekslerini hesaplamayı öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ağaçlar arası rekabet kavramı K1 Giriş bölümü okunmalıdır
    2 Ağaçlar arasındaki rekabetin artım ve büyümeye etkisi K3 Giriş bölümü okunmalıdır
    3 Ağaçlar arasındaki rekabetin modellenmesinde yarışma endekslerinin kullanımı K2 Giriş bölümü okunmalıdır
    4 Yarışma endekslerinin sınıflandırılması K2 2.2.2 Bölümü okunmalıdır
    5 Uzaklıktan bağımsız yarışma endeksleri K2 Sayfa 23-26 arası okunmalıdır
    6 CCI1-6 yarışma endekslerinin hesaplanması K2 Sayfa 23-26 arası okunmalıdır
    7 Uzaklığa bağımlı yarışma endeksleri K2 sayfa 26-43 arası okunmalıdır
    8 Ara Sınav
    9 Staebler, Hegyi, Akalp?in yarışma endeksleri K2 sayfa 26-43 arası okunmalıdır
    10 Liu, Alemdağ, Sun`nun yarışma endeksleri K5 Bölüm 2 okunmalıdır
    11 Newnham, Opie, Pukkala?nın yarışma endeksleri K5 Bölüm 2 okunmalıdır
    12 Yarışma endekslerinin Tek Ağaç Büyüme modellerinde kullanımı-I K1 Materyal metot bölümü okunmalıdır
    13 Yarışma endekslerinin Tek Ağaç Büyüme modellerinde kullanımı-II K1 Bulgular bölümü okunmalıdır
    14 Yarışma endekslerinin hesaplanmasında geliştirilen çeşitli yazılımlar-I K2 Metot kısmı okunmalıdır
    15 Yarışma endekslerinin hesaplanmasında geliştirilen çeşitli yazılımlar-II K2 Sonuçlar kısmı okunmalıdır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ferhat BOLAT
    Kaynaklar 1. Akalp, T., 1983. Değişik Yaşlı Meşcerelerde Artım ve Büyümenin Simulasyonu, İ.Ü. Yayın No:3051, Orman Fakültesi Yayınları, No: 327, İstanbul, 169 s. 2. Kahriman, A., 2004. Doğu Karadeniz Göknarı (Abies nordmanniana (Steven)spach. subsp nordmanniana)-doğu ladini (Picea orientalis Link) karışık meşcerelerinde çeşitli yarışma endekslerinin büyüme üzerindeki etkilerinin incelenmesi 3. Alemdağ, İ. Ş., 1978, Meşcere Modellerinin Hazırlanmasında Etkenlik Endekslerinin Yeri ve Yeni Bir Etkenlik Endeksi , İ.Ü. Orman Fakültesi Dergisi, 28, 1, 138-149. 4. Bella, I. E., 1971. A New Competition Model for Individual Trees, Forest Science, 17, 364-372. 5. Kaya, B., 2013. Farklı Yarışma Endekslerinin Kızılçam (Pinus brutia Ten.) Ağaçlarında Çap Artımının Tahmini İçin Kıyaslanması
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Meşcerelerdeki ağaçların artım ve büyümesine önemli derecede etki eden ağaçlar arası rekabetin modellenmesinde kullanılan yarışma endekslerinin öğrenilmesi.
    Dersin İçeriği yarışma endeksleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 3
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 3
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 3
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster