Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ağaçlar arası rekabet kavramı
|
K1 Giriş bölümü okunmalıdır
|
2
|
Ağaçlar arasındaki rekabetin artım ve büyümeye etkisi
|
K3 Giriş bölümü okunmalıdır
|
3
|
Ağaçlar arasındaki rekabetin modellenmesinde yarışma endekslerinin kullanımı
|
K2 Giriş bölümü okunmalıdır
|
4
|
Yarışma endekslerinin sınıflandırılması
|
K2 2.2.2 Bölümü okunmalıdır
|
5
|
Uzaklıktan bağımsız yarışma endeksleri
|
K2 Sayfa 23-26 arası okunmalıdır
|
6
|
CCI1-6 yarışma endekslerinin hesaplanması
|
K2 Sayfa 23-26 arası okunmalıdır
|
7
|
Uzaklığa bağımlı yarışma endeksleri
|
K2 sayfa 26-43 arası okunmalıdır
|
8
|
Staebler, Hegyi, Akalp?in yarışma endeksleri
|
K2 sayfa 26-43 arası okunmalıdır
|
9
|
Liu, Alemdağ, Sun`nun yarışma endeksleri
|
K5 Bölüm 2 okunmalıdır
|
10
|
Newnham, Opie, Pukkala?nın yarışma endeksleri
|
K5 Bölüm 2 okunmalıdır
|
11
|
Yarışma endekslerinin Tek Ağaç Büyüme modellerinde kullanımı-I
|
K1 Materyal metot bölümü okunmalıdır
|
12
|
Yarışma endekslerinin Tek Ağaç Büyüme modellerinde kullanımı-II
|
K1 Bulgular bölümü okunmalıdır
|
13
|
Yarışma endekslerinin hesaplanmasında geliştirilen çeşitli yazılımlar-I
|
K2 Metot kısmı okunmalıdır
|
14
|
Yarışma endekslerinin hesaplanmasında geliştirilen çeşitli yazılımlar-II
|
K2 Sonuçlar kısmı okunmalıdır
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Muammer Şenyurt
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
1. Akalp, T., 1983. Değişik Yaşlı Meşcerelerde Artım ve Büyümenin Simulasyonu, İ.Ü. Yayın No:3051, Orman Fakültesi Yayınları, No: 327, İstanbul, 169 s.
2. Kahriman, A., 2004. Doğu Karadeniz Göknarı (Abies nordmanniana (Steven)spach. subsp nordmanniana)-doğu ladini (Picea orientalis Link) karışık meşcerelerinde çeşitli yarışma endekslerinin büyüme üzerindeki etkilerinin incelenmesi
3. Alemdağ, İ. Ş., 1978, Meşcere Modellerinin Hazırlanmasında Etkenlik Endekslerinin Yeri ve Yeni Bir Etkenlik Endeksi , İ.Ü. Orman Fakültesi Dergisi, 28, 1, 138-149.
4. Bella, I. E., 1971. A New Competition Model for Individual Trees, Forest Science, 17, 364-372.
5. Kaya, B., 2013. Farklı Yarışma Endekslerinin Kızılçam (Pinus brutia Ten.) Ağaçlarında Çap Artımının Tahmini İçin Kıyaslanması
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Meşcerelerdeki ağaçların artım ve büyümesine önemli derecede etki eden ağaçlar arası rekabetin modellenmesinde kullanılan yarışma endekslerinin öğrenilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
yarışma endeksleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
3
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
3
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
3
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|