ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Meşcere Artım ve Büyüme Tahminlerinde Hasılat Tabloları ORM582 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Artım ve büyüme kanuniyetlerini tanımlar
    2-Meşcerelerin artım ve büyümesinin tahmin yapar
    3-Meşcerelerin artım ve büyümesinin tahmin edilmesinde hasılat tablolarını kullanır
    4-Hasılat tablolarının geliştirilme süreçlerini takip eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje50000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Artım ve Büyüme Kanuniyetleri-I K1, B1, K1, B2
    2 Artım ve Büyüme Kanuniyetleri-II K1, B1
    3 Artım ve Büyümenin Tahmin Edilmesinde Hasılat Tablolarının Kullanımı K2, B3
    4 Hasılat Tablolarının geliştirilmesinde Veri Kaynağı Olarak Örnek Alanlar K3, B2
    5 Hasılat Tablolarının Geliştirilmesinde Örnek alanlarda yapılan ölçümler-I K3; B4
    6 Hasılat Tablolarının Geliştirilmesinde Örnek alanlarda yapılan ölçümler-II K4, B3
    7 Hasılat Tablolarının geliştirilmesinde regresyon Analizinin Kullanımı-I K2, B5
    8 Hasılat Tablolarının geliştirilmesinde regresyon Analizinin Kullanımı-II K3, B6
    9 Hasılat tablolarının Orman Amenajmanında Kullanımı K5, B3
    10 Hasılat Tabloları ile idare süresinin belirlenmesi K4, B6
    11 Türkiye?de Geliştirilen Hasılat Tabloları-I K5, B4
    12 Türkiye?de Geliştirilen Hasılat Tabloları-II K2, B6
    13 Hasılat Tabloları için Örnek Uygulama-I K5, B5
    14 Hasılat Tabloları için Örnek Uygulama-II K4, B7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Muammer ŞENYURT
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Muammer Şenyurt

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Akalp, T., (1978). Türkiye`deki Doğu Ladini (Picea orieantalis Lk. Carr) Ormanlarında Hasılat Araştırmaları, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, İstanbul. 2. Kalıpsız, A., (1998). Orman Hasılat Bilgisi, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, No:4060/448, İstanbul. 349 s. 3. Pretzcsh, H., (2009). Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s. 4. Fırat, F. (1972). Orman Hasılat Bilgisi, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 166, 191 s. 5. Gadow, K.V. & Hui, G.Y. (1999). Modelling Forest Development, Kluwer Academic Publishers, Dordrect, 213 s. 6. Vanclay, J.K. (1994). Modelling Forest Growth: Applications to Mixed Tropical Forests, CAB International, Department of Economics and Natural Resource, Royal Veterinary and Agricultural University, Copenhagen, Denmark, Wallingford, UK, 312 s.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Meşcerelerin artım ve büyümesinin tahmin edilmesinde, ormancılıkta yaygın bir kullanım alanı bulunan hasılat tablolarının, geliştirilme süreci ile birlikte kullanımının öğrenilmesi
    Dersin İçeriği hasılat tabloları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 2
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 3
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 3
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 3
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster