Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Artım ve Büyüme Kanuniyetleri-I
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
2
|
Artım ve Büyüme Kanuniyetleri-II
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
3
|
Artım ve Büyümenin Tahmin Edilmesinde Hasılat Tablolarının Kullanımı
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
4
|
Hasılat Tablolarının geliştirilmesinde Veri Kaynağı Olarak Örnek Alanlar
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
5
|
Hasılat Tablolarının Geliştirilmesinde Örnek alanlarda yapılan ölçümler-I
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
6
|
Hasılat Tablolarının Geliştirilmesinde Örnek alanlarda yapılan ölçümler-II
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
7
|
Hasılat Tablolarının geliştirilmesinde regresyon Analizinin Kullanımı-I
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
8
|
Hasılat Tablolarının geliştirilmesinde regresyon Analizinin Kullanımı-II
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
9
|
Hasılat tablolarının Orman Amenajmanında Kullanımı
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
10
|
Hasılat Tabloları ile idare süresinin belirlenmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
11
|
Türkiye?de Geliştirilen Hasılat Tabloları-I
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
12
|
Türkiye?de Geliştirilen Hasılat Tabloları-II
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
13
|
Hasılat Tabloları için Örnek Uygulama-I
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
14
|
Hasılat Tabloları için Örnek Uygulama-II
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Muammer ŞENYURT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
1. Akalp, T., 1978. Türkiye?deki Doğu Ladini (Picea orieantalis Lk. Carr) Ormanlarında Hasılat Araştırmaları, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi, İstanbul.
2. Kalıpsız, A., 1998. Orman Hasılat Bilgisi, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, No:4060/448, İstanbul. 349 s. Pretzcsh, H., 2009. Forest Dynamics: from Measurement To Model, Springer International, Berlin, Germany, 664 s.
3. Fırat, F., 1972. Orman Hasılat Bilgisi, İ. Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 166, 191 s.
4. Gadow, K.V. ve Hui, G.Y., 1999. Modelling Forest Development, Kluwer Academic Publishers, Dordrect, 213 s.
5. Vanclay, J.K., 1994. Modelling Forest Growth: Applications to Mixed Tropical Forests, CAB International, Department of Economics and Natural Resource, Royal Veterinary and Agricultural University, Copenhagen, Denmark, Wallingford, UK, 312 s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Meşcerelerin artım ve büyümesinin tahmin edilmesinde, ormancılıkta yaygın bir kullanım alanı bulunan hasılat tablolarının, geliştirilme süreci ile birlikte kullanımının öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
hasılat tabloları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|