Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sulakalanlarla ilgili temel bilgiler
|
K:1 K:2 K:3
|
2
|
Sulakalan hidrolojisi
|
K:1 K:2 K:3
|
3
|
Sulakalan tipleri
|
K:1 K:2 K:3
|
4
|
Sulakalanlarla ilgili temel sorunlar
|
K:1 K:2 K:3
|
5
|
Ulusal ve uluslararası sulak alan mevzuatı
|
K:1 K:2 K:3
|
6
|
Sulakalan yönetim planı hazırlanmasındaki aşamalar
|
K:1 K:2 K:3
|
7
|
Çoklu ilgi grubu analizi
|
K:1 K:2 K:3
|
8
|
Paydaş analizi
|
K:1 K:2 K:3
|
9
|
Yönetim planı hazırlama teknikleri
|
K:1 K:2 K:3
|
10
|
Yönetim planı hazırlama teknikleri: iletişim
|
K:1 K:2 K:3
|
11
|
Yönetim planı hazırlama teknikleri: değerlendirme
|
K:1 K:2 K:3
|
12
|
Entegre havza yönetimi açısından sulakalan yönetimi
|
K:1 K:2 K:3
|
13
|
Dünyada sulakalan yönetim planlaması eğitimi örnekleri
|
K:1 K:2 K:3
|
14
|
Ülkemizden sulakalan yönetim planlaması örnekleri
|
K:1 K:2 K:3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ceyhun GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sulakalan yönetim planlaması rehberi, 176 sayfa, Kuş Araştırmaları Derneği, Ankara, 2007.
K2. Yeniyurt, C., Hemmami, M., Çağırankaya, S., Koopmanschap E. 2011. Türkiye?nin Ramsar Alanlarında Sulak Alan Yönetim Planları Değerlendirme Raporu. Doğa Derneği, Ankara, Türkiye.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, sulakalanlar için yönetim planı hazırlaması konusunda üst düzey bilgilerin verilmesi ve bu konuda gerekli bilgi birikiminin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin kapsamında sulakalanlarla ilgili temel bilgiler, ilgili yasal mevzuat, yönetim planlaması hazırlama esasları, eğitmenlik için temel bilgiler yer alacaktır. Yönetim planlamaları ve eğitici planlamalarından örnekler detaylı bir şekilde açıklanacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|