ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman-Sucul Ekosistem İlişkileri ORM586 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sucul ekosistemdeki canlıları ve aralarındaki ilişkileri tanımlar.
    2-Orman ve su kalitesi arasındaki ilişkileri açıklar.
    3-Ormancılık faaliyetleri ve sucul ekosistemler arasındaki ilişkileri analiz eder.
    4-Ormancılık faaliyetlerine bağlı sucul ekosistem sorunları için çözüm yöntemlerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2541248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   191
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,37 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dünyada ve ülkemizde su kaynakları ve ormanların dağılımı
    2 Sucul ekosistem tipleri
    3 Sucul ekosistem tipleri (devam)
    4 Sucul organizmalar: flora
    5 Sucul organizmalar: fauna
    6 Orman ve su ilişkisi
    7 Orman ve su ilişkisi (devam)
    8 Ormancılık faaliyetlerinin su kalitesi üzerine etkileri
    9 Ormancılık faaliyetlerinin su kalitesi üzerine etkileri (devam)
    10 Kirleticiler
    11 Kirleticiler (devam)
    12 Ötrofikasyon
    13 Noktasal kaynaklı olmayan kirliliği azaltmak için teknikler ve öneriler
    14 Ormanların sucul ekosistemlere olumlu etkileri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Arda Özen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Semih EDİŞ, Arş. Gör. M. Said ÖZÇELİK.
    Kaynaklar 1)Jeffrey W. Stringer and Vicki D. Hilpp (1990). Forestry practices and stream ecosystems The Effects of Nonpoint Source Pollution from Silvicultural and Timber Harvesting Activities. Forestry Fact Sheet FORFS 01-05. 2) Hutton SA, Harrison SSC and O?Halloran J, (2008). An evaluation of the role of forests and forest practices in the eutrophication and sedimentation of receiving waters. University College Cork. 3)M. Mustafa Tuncer, Ömer Naci Kaya,(2010). Orman Ve Su Kaynakları Orman Ve Su Ekosistem İlişkisi. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, Cilt: II Sayfa: 625-640. 4)Abram DaSilva, Y. Jun Xu 2, George Ice, John Beebe and Richard Stich (2013). Effects of Timber Harvesting with Best Management Practices on Ecosystem Metabolism of a Low Gradient Stream on the United States Gulf Coastal Plain. Water, 5, 747-766.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı, orman ekosistemleri ile sucul ekosistemler arasındaki ilişkilerin ve ormancılık faaliyetlerinin sucul ekosistemler üzerindeki etkileri hakkında üst düzey bilgilerin verilmesi ve bu konuda gerekli bilgi birikiminin kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu dersin kapsamında sucul organizmalar, orman ve sucul ekosistemler arasındaki ilişki ve ormancılık faaliyetlerinin sucul ekosistemler üzerine etkisi yer alacaktır. Sucul ekosistemler üzerine ormancılık faaliyetlerinin etkisi detaylı bir şekilde açıklanıp, alınabilecek önlemler konusunda bilgi verilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster