Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Uzaktan algılama kavramı ve tarihçesi
|
K1-Giriş Bölümü
|
2
|
Uzaktan algılama sistemleri
|
K1-Giriş Bölümü
|
3
|
Uzaktan algılama verilerin elde edilmesi
|
K1-Giriş Bölümü
|
4
|
Radar görüntüleri hakkında genel bilgiler
|
K1-Giriş Bölümü
|
5
|
Radar görüntülerinin işlenişi
|
K1- Yöntem Bölümü ve K2-Yöntem Bölümü
|
6
|
Farklı bantlara sahip radar görüntülerinin tanıtılması
|
K1-Giriş Bölümü
|
7
|
Radar görüntülerinin ormancılık uygulamalarında nerelerde kullanıldığı
|
K2-Giriş Bölümü
|
8
|
Yetişme ortamı envanterinde radar görüntülerin kullanımı
|
K1-Giriş ve Yöntem Bölümü
|
9
|
Meşcere parametrelerinin tahmin edilmesinde radar görüntülerinin kullanımı
|
K2-Giriş Bölümü
|
10
|
Topraküstü biyomasın tahmin edilmesinde radar görüntülerinin kullanımı
|
K2-Giriş, Materyal ve Yöntem Bölümü
|
11
|
Radar görüntüleri ile diğer uydu görüntülerinin karşılaştırılması
|
K1-Yöntem Bölümü
|
12
|
Erdas Imagine yazılım programı ile Radarsat verisi ile diğer uydu verilerin birlikte kombine edilmesi
|
K1-Yöntem Bölümü
|
13
|
Erdas Imagine yazılım programı kullanılarak bazı radar görüntülerine (palsar, radarsat, asar vb) ilişkin verilerin uygulamalı olarak elde edilmesi-1
|
K1-Yöntem Bölümü
|
14
|
Erdas Imagine yazılım programı kullanılarak bazı radar görüntülerine (palsar, radarsat, asar vb) ilişkin verilerin uygulamalı olarak elde edilmesi-2
|
K1-Yöntem Bölümü
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Alkan GÜNLÜ
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Alkan Günlü
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Günlü, A.( 2009). Yetişme ortamı envanterinin doğrudan, dolaylı ve uzaktan algılama yöntemleriyle belirlenmesi ve karşılaştrılması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
K2. Günlü, A., & Ercanlı, İ. (2020). Artificial neural network models by alos palsar data for aboveground stand carbon predictions of pure beech stands: a case study from Northern
of Turkey. Geocarto International, 35, 17-28.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Son yıllarda uzaktan algılama teknolojisindeki gelişmelerin artmasına bağlı olarak çeşitli özellikteki uzaktan algılama verileri kullanıcılara sunulmuştur. Özellikle orman envanterinde uzaktan algılama verilerinin kullanılması olanakları ve bu verilerin seçilmesinde gözetilmesi gereken başlıca aktif ve pasif algılayıcı sistemlerin açıklanması gerekmektedir. Bu bağlamda, bu ders kapsamında aktif algılama sistemleri ile elde edilen radar görüntülerinin ormancılık çalışmalarında nerelerde ve nasıl kullanıldığı hakkında gerekli bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
3
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
3
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|