|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Böceklerin insan yaşamındaki yeri ve böcek-orman ilişkileri
|
K1
|
|
2
|
Halk arasında böceklerin isimlendirilmesi
|
K1
|
|
3
|
İlaç olarak böcekler, dinsel kültürde böcekler, sözel kültürde böcekler
|
K1
|
|
4
|
Besin kaynağı olarak böcekler
|
K1
|
|
5
|
Tozlaşma ve arılar
|
K2
|
|
6
|
Orman alanları ve bal üretimi
|
|
|
7
|
Orman alanlarında zararlı böcekler
|
|
|
8
|
Orman alanlarındaki faydalı böcekler
|
|
|
9
|
Orman köylerinde sıkça karşılaşılan böcekler
|
|
|
10
|
Orman alanlarında böceklerin neden olduğu alerjik reaksiyonlar
|
|
|
11
|
Orman alanlarında parazit böcekler
|
|
|
12
|
Hastalık vektörü olarak böcekler: Sıtma, uyku hastalığı
|
|
|
13
|
Keneler ve Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi
|
|
|
14
|
Adli entomolojide böcekler
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Yalçın KONDUR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Kondur, Y., Ders Notları
|
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Morris, B., 2004. Insects and Human Life. Bloomsbury Academic, 320p.
YK2. Brues, C.T., 1947. Insects and Human Welfare. Harvard University Press. 167p.
|
|
Dersin Amacı
|
Böcekler, dünyada milyonlarca yıldır var olan canlılardır. Böceklerin orman alanlarında zarar yapması ya da zararlılarla mücadelede yardımcı olması yanı sıra, dünyanın pek çok yerinde değişik kullanımları da mevcuttur. Bu lisansüstü ders ile öğrencilerin; böceklerin dikkat çekmeyen ancak büyük öneme sahip diğer faydaları ve zararları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Böceklerin insan yaşamındaki yeri ve böcek-orman ilişkileri, Halk arasında böceklerin isimlendirilmesi, İlaç olarak böcekler, dinsel kültürde böcekler, sözel kültürde böcekler, Besin kaynağı olarak böcekler, Tozlaşma ve arılar, Orman alanları ve bal üretimi, Orman alanlarında zararlı böcekler, Orman alanlarındaki faydalı böcekler, Orman köylerinde sıkça karşılaşılan böcekler, Orman alanlarında böceklerin neden olduğu alerjik reaksiyonlar, Orman alanlarında parazit böcekler, Hastalık vektörü olarak böcekler: Sıtma, uyku hastalığı, Keneler ve Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi, Adli entomolojide böcekler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
2
|
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
3
|
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
3
|
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
3
|
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|