Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman zararlılarında biyoteknik mücadele yöntemlerine giriş. Biyoteknik mücadelenin gelişimi.
|
|
2
|
Dünyada biyoteknik yöntemlerin durumu ve geleceği
|
|
3
|
Biyoteknik mücadelede avantajlar ve sorunlar.
|
|
4
|
Cezbediciler: Besi cezbedicileri, yumurta bırakma cezbedicileri, kairomonlar
|
|
5
|
Böceklerde feromonlar ve türleri
|
|
6
|
Tuzaklar: besi tuzakları, görsel tuzaklar
|
|
7
|
Tuzaklar: ışık tuzakları, feromon tuzakları,
|
|
8
|
Tuzak ve feromonların zararlı böcekleri izleme amacıyla kullanımı (Monitoring)
|
|
9
|
Türkiye ormanlarında zararlı böcekleri izleme (monitoring) uygulamaları
|
|
10
|
Tuzaklar ve feromonların zararlılarla mücadele amacıyla kullanımı: kitlesel yakalama, ?cezbet ve öldür? yöntemi, çiftleşmeyi engelleme, şaşırtma tekniği
|
|
11
|
Böcek gelişmesini engelleyiciler ve düzenleyiciler
|
|
12
|
Engelleyici (repellent) ve uzaklaştırıcı (deterrent) maddeler. Yumurtlama engelleyiciler, beslenme engelleyiciler, uzaklaştırıcılar
|
|
13
|
Kısırlaştırıcılar ve kısır böcek salma yöntemi
|
|
14
|
Türkiye orman alanlarında biyoteknik mücadele uygulamaları ve biyoteknik mücadele yöntemlerinin uygulanmasındaki sorunlar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Yalçın Kondur
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Yalçın KONDUR
|
Kaynaklar
|
Teoriden Pratiğe Biyoteknik Mücadele, 2013, Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü (Editör: Dr. Nevzat BİRİŞİK)
Rechcigh, J.E., Rechcigh, N.A., 1998. Biological and Biyotechnical Control of Insect Pests. Lewis Publishers
|
Yardımcı Kitap
|
Ders notları
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı; öğrencilerin, orman zararlısı durumundaki böceklerin biyolojik ve fizyolojik özelliklerine etki etmek suretiyle gelişmelerini düzenleyen doğal ve yapay bileşiklerin kullanılması yoluyla yapılan mücadele yöntemlerini öğrenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
3
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|