Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprak ekolojisinin tanımı ve tarihçesi
|
|
2
|
Toprak içerisinde birincil üretim
|
|
3
|
Toprak içerisinde ikincil üretim: mikropların çeşitliliği
|
|
4
|
Toprak içerisinde ikincil üretim: mikropların ekosistem süreçlerine etkileri
|
|
5
|
Toprak içerisinde ikincil üretim: toprak mikrofaunasının çeşitliliği
|
|
6
|
Toprak içerisinde ikincil üretim: toprak mezofaunasının çeşitliliği
|
|
7
|
Toprak içerisinde ikincil üretim: toprak makrofaunasının çeşitliliği
|
|
8
|
Karasal ekosistemlerde ölüörtü ayrışması
|
|
9
|
Besin döngüsü
|
|
10
|
Toprak besin ağı
|
|
11
|
Toprak biyoçeşitliliği ve toprak süreçleri arasındaki ilişkiler
|
|
12
|
Toprak ekolojisinde laboratuvar ve arazi çalışmalarında uygulanan yöntemler
|
|
13
|
Toprak ekolojisinde laboratuvar ve arazi çalışmalarında uygulanan yöntemler
|
|
14
|
Toprak ekolojisinde laboratuvar ve arazi çalışmalarında uygulanan yöntemler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Meriç Çakır
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Ebru GÜL
|
Kaynaklar
|
Coleman, D. C., D. A. Crossley, and P. F. Hendrix. 2004. Fundamentals of soil ecology. Academic press, USA.
Lavelle, P., and A. V. Spain. 2001. Soil ecology. Kluwer Academic.
Killham, K. 1994. Soil ecology. Cambridge University Press.
Wall, D. H., R. D. Bardgett, V. Behan-Pelletier, J. E. Herrick, T. H. Jones, K. Ritz, and J. Six. 2012. Soil ecology and ecosystem services. Oxford University Press.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin ana amacı toprak içerisindeki meydana gelen süreçleri ve bu süreçlerde etkili olan canlıların karşılıklı ilişkilerinin anlaşılmasını sağlamaktır. Toprak canlılarının çeşitliliklerinin ve ekosistem fonksiyonlarına olan etkilerinin anlatılmasıdır. Ayrıca laboratuvar ve arazi çalışmalarında uygulanan yöntemlerin öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|