Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Funguslar ve ekosistem fonksiyonları
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Funguslar ve birincil üretime katkıları
|
K2, Bölüm 2 ve 3
|
3
|
Saprotrofik funguslar
|
K1, Bölüm 2,
K2, sayfa 265-268
|
4
|
Saprofitik fungusların ayrışma ve mineralizasyonda rolleri
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Ölüörtü ayrışmasında funguslar
|
K1, Bölüm 3
|
6
|
Ölü odunda funguslar
|
K2, bölüm 4
|
7
|
Mikorizalar
|
K1, bölüm 2
|
8
|
Mikorizaların ayrışma ve mineralizasyonda rolleri
|
K1, bölüm 4
|
9
|
Mikorizaların bitki brincil üretimine etkisi
|
K2 bölüm 3, sayfa 99-154
|
10
|
Mikorizaların bitki sağlığı ve süksesyonunda rolleri
|
K2 bölüm 3 sayfa 1244-259
|
11
|
Fungal patojenler ve birincil üretim üzerinde etkileri
|
K2 chapter 3 sayfa 154-157
|
12
|
Fungal patojenlerin bitki popülasyonları ve toplulukları üzerindeki etkileri
|
K1, bölüm 5
|
13
|
Saprofitler, mikorizalar ve fungal patojenler arasındaki etkileşimler
|
K1 bölüm 6
|
14
|
Ormancılık faaliyetleri, çevre kirliliği ve iklim değişikliğinin funguslar ve fonksiyonları üzerindeki etkileri
|
K1, bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Funda OSKAY
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Funda Oskay
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Oskay F., (2021). Ekosistem süreçlerinde funguslar. Ders notları, Yayınlanmamış
K2 Dighton, J. (2003). Fungi in Ecosystem Processes. Marcel Dekker Inc., New York
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Fungusların ekosistem süreçlerindeki rollerini ve fonksiyonlarını öğretmek. Bu kapsamda, ayrışma ve mineralizasyon, bitki büyümesi ve karbon fiksasyonu yoluyla birincil üretimdeki, birbirleri ve diğer canlılar ile etkileşimleri yolu ile bitki popülasyon ve topluluklarının yapılanması ve doğal dengelerin kurulmasındaki rollerini açıklanmak.
|
Dersin İçeriği
|
Saprofit, mutualistik ve patojen funguslar ve bunların orman ekosistemleri başta olmak üzere çeşitli ekosistemlerde, birincil üretim ve doğal dengelerin kurulması üzerindeki dogrudan ve dolaylı rolleri,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
3
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
3
|