|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Epidemiyolojinin konusu ve kapsamı
|
|
|
2
|
Orman hastalıkları epidemileri
|
|
|
3
|
Bitki hastalıklarının artışı ve yayılışı, hastalık artış oranının hesaplanması
|
|
|
4
|
Patojen popülasyonlarının özellikleri ve epidemi gelişiminde rolü
|
|
|
5
|
Konukçu popülasyonlarının özellikleri ve epidemi gelişimde rolü
|
|
|
6
|
Çevre faktörleri ve ormancılık uygulamalarının epidemi gelişimde rolü
|
|
|
7
|
Hastalık tahmini ve zarar değerlendirmesi
|
|
|
8
|
Epidemilerin kantitatif analizine giriş
|
|
|
9
|
Matematiksel, istatistiksel analizler
|
|
|
10
|
Hastalıkların Modellenmesi
|
|
|
11
|
Modellemelerde kullanılan yaklaşım, yöntem ve yazılımlar
|
|
|
12
|
Modellemeye dayalı hastalık risk haritalarının oluşturulması
|
|
|
13
|
|
|
|
14
|
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Funda OSKAY
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Funda Oskay
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Kranz, J., 1990. Epidemics of plant diseases; Mathenatical Analysis and Modeling. Springer-Verlag, Berlin, Geormany.
Manion, P.D., 1991. Tree Disease Concepts. Prentice-Hall, USA.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Gonthier P. and Giovanni, N., 2013. Infectious Forest Diseases. CABI. 672 pp.
Tainter F.H., Baker, F.A., 1996. Principles of Forest pathology. John Wiley &Sons INC., USA.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin, orman ağacı hastalıklarının ekolojisini daha iyi kavrayarak bunu hastalık yönetimi uygulamalarına aktarabilecek bilgi ve bakış açısına sahip olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, matematiksel/istatistiksel analizleri ve modellemeleri öğrenerek, bilgi teknolojilerini ileri düzeyde etkin bir şekilde kullanabilecek seviyeye ulaşmaları böylece orman hastalıkları problemlerinin engellenmesi ve çözümüne yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm üretebilecek konuma gelmeleri dersin ana hedefleri arasındadır
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|