ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Ekosistemlerini İzleme ve Araştırma Yöntemleri OR1501 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İzleme kavramının önemini bilir ve ekosistem analizi kavramına hâkimdir
    2-Ekosistemleri izler ve dünyadaki izleme ağları hakkında bilgi verir
    3-Orman ağaçlarının sağlık durumlarını değerlendirir.
    4-İzleme çalışmalarında örnek alır ve analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   173
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,77 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekosistemlerin bozulmasına yol açan faktörler K3. Bölüm 3
    2 Ekosistemlerin izlenmesi ve deneme deseni oluşturulması K1 Bölüm 1
    3 Örnek alanların aplikasyonu K2 Bölüm5
    4 Ekosistemlerdeki döngüler, Ekosistem analizi K3 bölüm 2
    5 Tepe durumunun izlenmesi K1 Bölüm 1
    6 Yaprak-ibre, toprak, ölü örtü ve diri örtü örneği alınması K4
    7 Orman altı, açık alan da yağış, gövdeden akış ve toprak suyu K3 bölüm 16
    8 Orman ağaçlarında artım ve büyümenin belirlenmesi K1 bölüm 10
    9 Meteorolojik ölçümler K1 bölüm 17
    10 Yaprak dökümünün ve vejetasyonun izlenmesi K1 bölüm 14
    11 Biyolojik çeşitliliğin belirlenmesine yönelik metotlar K1 bölüm 13
    12 Türkiye`deki orman izleme çalışmaları K4
    13 Avrupa`daki orman izleme çalışmaları (ICP-Forest) K4
    14 Diğer izleme çalışmaları (LTER, IBP) K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Meriç Çakır
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ferretti, M., and R. Fischer, 2013. Forest Monitoring: Methods for terrestrial investigations in Europe with an overview of North America and Asia. Elsevier. 2. Achard F, MC Hansen. 2012. Global forest monitoring from earth observation. CRC Press. 3. Reichle DE. 1970. Analysis of temperate forest ecosystems. Springer Science & Business Media. 4. ICP-Forest Manuals (2010). ?http://icp-forests.net/page/icp-forests-manual? 5. Coleman, D. C. 2010. Big ecology: the emergence of ecosystem science. Univ of California Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin ana amacı; orman ekosisteminde meydana gelen değişimlerin izlenmesi ve bilgilerin değerlendirilmesidir. Bu bağlamda fenolojik gözlemlerin nasıl yapılacağı, ağaçlara ait yaprak dökümü, artım ve büyümenin belirlenmesi ve meteorolojik olaylar ile birlikte bu verilerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 3
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli 5
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 4
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster