Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman patolojisi laboratuvar tekniklerine giriş
|
Oskay F, 2019 Orman Patolojisi Ders notları
|
2
|
Orman patolojisi laboratuvarında sarf malzeme ve cihazlar
|
Oskay F, 2019 Orman Patolojisi Ders notları
Blanchard, R. and Tattar T:A., 1981. Field and laboratory guide to tree pathology. Academic Press, UK.
|
3
|
Hastalıklı bitki örneklerinin incelenmesi
|
Oskay F, 2019 Orman Patolojisi Ders notları
https://www.microscopyu.com/
|
4
|
Genel izolasyon teknikleri
|
Agrios, G. N. 1988. Plant pathology. San Diego etc.: Acad. press.
|
5
|
Hastalık etmenlerinin bitki dokularından izolasyonu
|
Agrios, G. N. 1988. Plant pathology. San Diego etc.: Acad. press.
|
6
|
Hastalık etmenlerinin topraktan izolasyonu
|
Oskay, F., & Şimşek, Z. (2017). Çankırı (Eldivan) Karaçam orman topraklarında saptanan mikrofunguslar. Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi, 3(1), 23-38.
|
7
|
Toprak patojenlerinin teşhisi
|
Oskay, F., & Şimşek, Z. (2017). Çankırı (Eldivan) Karaçam orman topraklarında saptanan mikrofunguslar. Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi, 3(1), 23-38.
|
8
|
Odun çürüklüğü funguslarının izolasyonu
|
Kaya A., ve Oskay F, 2020. Çankırı ili kent ağaçlarında tespit edilen odun çürüklüğü fungusları (yayınlanmamış makale)
|
9
|
Odun çürüklüğü funguslarının teşhisi
|
Kaya A., ve Oskay F, 2020. Çankırı ili kent ağaçlarında tespit edilen odun çürüklüğü fungusları (yayınlanmamış makale)
|
10
|
Külleme ve pas funguslarının teşhisi
|
Desprez-Loustau, Marie-Laure, Marie Massot, Maude Toïgo, Tania Fort, Ayse Gülden Aday Kaya, Johanna Boberg, Uwe Braun et al. "From leaf to continent: The multi-scale distribution of an invasive cryptic pathogen complex on oak." Fungal ecology 36 (2018): 39-50.
|
11
|
İbre ve yaprak funguslarının teşhisi
|
Dothistroma Field guide
Dothistroma Isolation and molecular identification methods
TUNALI, Z., & DOĞMUŞ-LEHTİJÄRVİ, H. T. oskay, F. (2018). Burdur ili kızılçam (Pinus brutia Ten.) ormanlarında ibre yanıklığı ve dökümüne neden olan fungal etmenlerin moleküler yöntemlerle tespiti. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22(2), 628-636.
|
12
|
oomycetlerin izolasyonu ve teşhisi
|
Cooke, D. E. L., Leonardo Schena, and S. O. Cacciola. "Tools to detect, identify and monitor Phytophthora species in natural ecosystems." Journal of Plant Pathology (2007): 13-28.
|
13
|
Patojenisite denemeleri
|
Agrios, G. N. 1988. Plant pathology. San Diego etc.: Acad. press.
Ownley, B. H., & Trigiano, R. N. (2016). Plant pathology concepts and laboratory
exercises. CRC press.
Lehtijärvi, H. D., Oskay, F., & Lehtijärvi, A. (2012). Susceptibility of Pinus nigra and Cedrus libani to Turkish Gremmeniella abietina isolates. Forest systems, 21(2), 306-312.
|
14
|
Antagonistik etkileşmler
|
Lehtijärvi, A., H. T. Doğmuş‐Lehtijärvi, A. G. Aday, and F. U. N. D. A. Oskay. "The efficacy of selected biological and chemical control agents against Heterobasidion abietinum on Abies cilicica." Forest Pathology 41, no. 6 (2011): 470-476.
Alenezi, F. N., S. Fraser, Marta Bełka, T. H. Doğmuş, Z. Heckova, F. Oskay, L. Belbahri, and S. Woodward. "Biological control of Dothistroma needle blight on pine with Aneurinibacillus migulanus." Forest Pathology
46, no. 5 (2016): 555-558.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|