|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Dersin işlenişi, kullanılacak kaynaklar ve işlenecek konuların tanıtılması
|
|
|
2
|
Kırsal alan ve kırsal kalkınma tanımlamaları
|
|
|
3
|
Türkiye`de kırsal kesimde sosyal ve ekonomik yapı
|
|
|
4
|
Türkiye`de kırsal kalkınma
|
|
|
5
|
Genel kırsal kalkınma yaklaşımları
|
|
|
6
|
Türkiye`de kırsal kalkınma yönetimi
|
|
|
7
|
Türkiye ve dünya orman kaynaklarının durumu
|
|
|
8
|
Orman köylü ilişkileri
|
|
|
9
|
Türkiye`de orman köylerinin sosyo-ekonomik yapısı
|
|
|
10
|
Orman köylerindeki yasal-kurumsal çerçeve ve uygulanan politikalar
|
|
|
11
|
Orman köylerinin kalkındırılması
|
|
|
12
|
Kırsal kalkınmada ormancılığın önemi
|
|
|
13
|
Türkiye`deki orman köylerinde uygulanan kırsal kalkınma projeleri 1
|
|
|
14
|
Türkiye`deki orman köylerinde uygulanan kırsal kalkınma projeleri 2
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. H. Emre ÜNAL
|
|
Dersi Verenler
|
1-)10036 10036 10036
|
|
Ders Yardımcıları
|
Prof.Dr. Sezgin ÖZDEN
|
|
Kaynaklar
|
1-Günaydın, G., 2010. Tarım ve Kırsallıkta Dönüşüm, Tan Kitabevi Yayınları, Ankara.
2- Bakırcı, M., 2007. Türkiye?de Kırsal Kalkınma, Kavramlar-Politikalar-Uygulamalar, Nobel Yayın, Ankara.
3- Geray, C., 2011. Dünden Bugüne Kırsal Gelişme Politikaları, Phoenix Yayınevi, Ankara
4- Pretzsch J., Darr D., Uibrig H., Auch E. (Ed.), Forests and Rural Development, Springer 2014.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Fabricius C., Koch E., Magome H., Turner S., Rights, Resources and Rural Development, Earthscan, London, 2004.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Dünya`da ve Türkiye`de kırsal kalkınma politikaları, Türkiye`de orman kaynaklarının durumu ve orman köylülerinin kalkındırılması sorununu ve çözüm yollarına yönelik önerilerin getirilebilmesini sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Kırsal alan-Kırsal kalkınma- Türkiye`de kırsal kalkınma-Orman köylü ilişkileri-Orman köylerinin sosyo-ekonomik yapısı-Kırsal kalkınmada ormancılığın önemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
1
|
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
3
|
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
3
|
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
2
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|