|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş: Genel tanımlar ve kavramlar
|
K1. Temel fiziksel kavramlar, syf: 1-27.
|
|
2
|
Küresel iklim değişikliğinin tarihsel gelişimi
|
K1. Tarihsel iklim değişikliği, syf: 102-136
|
|
3
|
Küresel iklim değişikliğinin nedenleri ve oluşum süreci
|
K4. Le Hou´erou, H.N. 1996. Climate change, drought and desertification, Journal of Arid Environments (1996) 34: 133?185.
|
|
4
|
Küresel iklim değişikliğinin önlenmesi için alınması gereken tedbirler
|
K3. Bölüm 4: Karbon emisyonu, tarihsel eğilimler ve gelecek senaryoları syf: 37-62.
|
|
5
|
Karbon döngüsü ve atmosferik karbondioksit
|
K2. Bölüm 3: Seragazı emisyonu ve Bölüm 4: Karbon emisyonu, tarihsel eğilimler ve gelecek senaryoları syf: 11-62.
|
|
6
|
Karbon döngüsünün önemi
|
K2. Part II. Karbon döngüsüne genel bakış, syf: 165-225
|
|
7
|
Karbon döngüsünü etkileyen süreçler
|
K2. Part II. Karbon döngüsüne genel bakış, syf: 165-225
|
|
8
|
Karbon bütçesi
|
K2. Part II. Karbon döngüsüne genel bakış, syf: 165-225
|
|
9
|
Karbon döngüsü- iklim etkileşimi
|
K2. Part IV. Karbon döngüsüne genel bakış, syf: 165-225
|
|
10
|
Ekolojik açıdan küresel iklim değişikliği ve karbon döngüsü
|
K2. Part II. Toprakta Karbon döngüsü: syf: 165-225
|
|
11
|
Küresel iklim değişikliği-karbon döngüsü-çölleşme etkileşimi
|
K4. Le Hou´erou, H.N. 1996. Climate change, drought and desertification, Journal of Arid Environments (1996) 34: 133?185.
|
|
12
|
Türkiye`de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
|
K3. Bölüm 6: Politikalar, programlar ve ölçümler, syf: 162-177
|
|
13
|
Dünya`da yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
|
K3. Bölüm 9: İklim değişikliği ve gelişmiş ülkeler, syf: 247-262
|
|
14
|
Sunum
|
Sunum hazırlanması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Gül
|
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
|
|
Kaynaklar
|
K1. Drake, F. 2000. Global Warming. The Science of Climate Change, Arnold, London (and Oxford University Press), 273 pp.,
K2. Field, C. B. and Raupach, M. R. 2004. The global carbon cycle: integrating humans, climate, and the natural world (Vol. 62). Island Press.
K3. Ravindranath, Nijavalli H., Sathaye, Jayant A., 2002. Climate Change and Developing Countries, Kluwer Academıc Publıshers, New York, Boston, Dordrecht, London, Moscow.
|
|
Yardımcı Kitap
|
K4. Le Hou´erou, H.N. 1996. Climate change, drought and desertification, Journal of Arid Environments (1996) 34: 133?185.
|
|
Dersin Amacı
|
Küresel iklim değişikliğinin nedenleri, karbon döngüsü üzerine olası etkileri ve alınacak önlemlerin anlatılması
|
|
Dersin İçeriği
|
Küresel iklim değişikliğinin nedenleri ve oluşum süreci, önlenmesi için alınması gereken tedbirler, karbon döngüsü, karbon döngüsü-iklim etkileşimi, ekolojik açıdan küresel iklim değişikliği, karbon döngüsü ve çölleşme hakkında bilgiler yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
3
|
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
5
|
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
3
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|