ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çölleşmenin Modellenmesi OR1513 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çölleşme sürecini açıklar
    2-Çölleşme kriter ve göstergelerini yorumlar
    3-Dünyada yaygın kullanılan çölleşme modellerini uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512525
    Proje1512020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013535
    Arazi uygulaması 1011515
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Çölleşme ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar K4. Bölüm 2
    2 Çölleşmenin tarihsel gelişimi K4. Bölüm1
    3 Çölleşme kriter ve göstergeleri: Fiziksel göstergeler K2. Bölüm 6
    4 Çölleşme kriter ve göstergeleri: Ekolojik göstergeler K2. Bölüm 6
    5 Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele sözleşmeleri K4. Bölüm 1
    6 Türkiye`de çölleşmenin nedenleri K3. Bölüm 3 K4. Bölüm 4
    7 Çölleşme modelleri: DIS4ME modelinin tanıtımı K5.
    8 Çölleşme modelleri: DIS4ME modelinin uygulaması K5.
    9 Çölleşmenin modellenmesi: Verilerin toplanması K5.
    10 Çölleşmenin modellenmesi: Verilerin analizi K5.
    11 Arazi çalışması: Çölleşme riskini belirlemek için toprak ve vejetasyon örneklemesi Arazi hazırlığı
    12 Arazi çalışması: Çölleşme riskini belirlemek için çölleşme etüt formlarının doldurulması Arazi hazırlığı
    13 Elde edilen verilerin değerlendirilmesi: Çölleşme riskinin hesaplanması K5.
    14 Arazi çalışmaları sonucunda hazırlanan projenin sunulması Sunum hazırlama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Imeson, A. 2012. Desertification, land degradation and sustainability. John Wiley & Sons. K2. Dykes, A.P, Mulligan, M., Wainwright, J. 2015. Monitoring and Modelling Dynamic Environments. John Wiley & Sons Ltd. K3. Türkeş, M. 2012. Türkiye`de Gözlenen ve Öngörülen iklim Değişikliği, Kuraklık ve Çölleşme, Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi 4(2), 1-32. K4. ÇOB, 2005. Çölleşme ile Mücadele Türkiye Ulusal Eylem Programı. Çevre ve Orman Bakanlığı, Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele Sözleşmesi, 111 s., Ankara. K5. Desertification indicator system for mediterranean Europe, https://esdac.jrc.ec.europa.eu/projects/dis4me
    Yardımcı Kitap YK1. Brandt, C. J., & Thornes, J. B. 1996. Mediterranean desertification and land use. John Wiley & Sons Ltd.
    Dersin Amacı Çölleşme kriter ve göstergeleri, uluslararası anlaşmalar, dinamik bir süreç olarak çölleşme, çölleşme modelleri, çölleşmenin modellenmesi.
    Dersin İçeriği Çölleşmenin tarihsel gelişimi, Çölleşme kriter ve göstergeleri (Fiziksel göstergeler, ekolojik göstergeler, sosyal göstergeler vb. ), çölleşme riskini belirlenmesinde kullanılan modeller hakkında bilgi sunmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı -
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster