Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Topraküstü Toprakaltı alt sistemleri
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 1.
|
2
|
Toprak Besin Ağı
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 2.
|
3
|
Toprak içerisindeki biyotik etkileşimler
|
Bardgett, R. D., and D. A. Wardle. 2010. Aboveground-belowground linkages: biotic interactions, ecosystem processes, and global change. Oxford University Press Oxford Chapter 2.
|
4
|
Bitki Türlerinin, toprak canlıları ve süreçleri üzerindeki etkileri
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 3.
|
5
|
Bitki komünitelerinin, toprak komünitelerine etkileri
|
Bardgett, R. D., and D. A. Wardle. 2010. Aboveground-belowground linkages: biotic interactions, ecosystem processes, and global change. Oxford University Press Oxford Chapter 3.
|
6
|
Topraküstü Besin ağı etkileşimlerinin Toprakaltına etkileri 1
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 4.
|
7
|
Topraküstü Besin ağı etkileşimlerinin Toprakaltına etkileri 2
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 4.
|
8
|
Döngünün tamamlanması
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 5.
|
9
|
Topraküstü Tüketicilerin Ekosistem Seviyesinde Önemi
|
Bardgett, R. D., and D. A. Wardle. 2010. Aboveground-belowground linkages: biotic interactions, ecosystem processes, and global change. Oxford University Press Oxford Chapter 4.
|
10
|
Biyolojik Çeşitliliğin Düzenlenmesi ve İşlevi
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 6.
|
11
|
Toprakaltı ve Topraküstü etkileşimler sonucunda tür kayıpları
|
Bardgett, R. D., and D. A. Wardle. 2010. Aboveground-belowground linkages: biotic interactions, ecosystem processes, and global change. Oxford University Press Oxford Chapter 5.
|
12
|
Toprakaltı ve Topraküstü etkileşimler sonucunda yeni türler
|
Bardgett, R. D., and D. A. Wardle. 2010. Aboveground-belowground linkages: biotic interactions, ecosystem processes, and global change. Oxford University Press Oxford Chapter 5.
|
13
|
Toprakaltı ve Topraküstü Bağlamında Küresel Değişim
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 7.
|
14
|
Toprakaltı ve Topraküstü Bağlamında Küresel Değişim
|
Wardle, D. A. 2002. Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton, Chapter 7.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
3
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|