Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve temel kavramlar
|
K1 Giriş bölümü okunmalıdır
|
2
|
Ağaçlandırma çalışmaları, mevcut durum, olması gerekenler, amaçlar
|
K1 sayfa 5-9 okunmalıdır
|
3
|
Ağaçlandırmalarda uygulama öncesi çalışmalar, saha seçimi, etüt öncesi çalışmalar
|
K1 sayfa 255-267 okunmalıdır
|
4
|
Büro çalışmaları, alanla ilgili dokümanlar, etüt hazırlık işlemleri
|
K1 sayfa 255-267 okunmalıdır
|
5
|
Ağaçlandırma alanındaki etüt çalışmaları; mevkii, iklim ve toprak etütleri
|
K1 sayfa 255-267 okunmalıdır
|
6
|
Vejetasyon ve çevre etüdü
|
K1 sayfa 255-267 okunmalıdır
|
7
|
Etüt sonrası büro çalışmaları; harita hazırlık çalışmaları
|
K1 sayfa 255-267 okunmalıdır
|
8
|
Toprak haritasının hazırlanması, verilerin değerlendirilmesi
|
K1 sayfa 255-267 okunmalıdır
|
9
|
Ağaçlandırma sahasında yapılacak işlemlere karar verilmesi
|
K1 sayfa 269-290 okunmalıdır
|
10
|
Yapılacak işlerin planlanması; diri örtü türü, diri örtü temizliği, toprak işleme, makine seçimi
|
K1 sayfa 290-330 okunmalıdır
|
11
|
Ağaç türü seçimi, karışım oranlarının belirlenmesi, ekim ve dikim alanlarının belirlenmesi
|
K1 sayfa 263-265 okunmalıdır
|
12
|
Yol şebekesinin ve diğer faaliyetlerin haritaya işlenmesi
|
K1 sayfa 266-268 okunmalıdır
|
13
|
Proje keşif özeti ve maliyetlerinin belirlenmesi, proje içeriğine göre projenin hazırlanması (ağaçlandırma projesi, erozyon kontrol projesi, özel ağaçlandırma projesi)
|
K2 okunmalıdır
|
14
|
Hazırlanmış bir ağaçlandırma projesinin arazide incelenmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Bora İMAL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Bora İmal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Boydak, M. & Çalışkan, S. (2014). Ağaçlandırma, OGEM-VAK Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınları ile Mücadele Hizmetlerini Destekleme Vakfı Yayınları, Ankara. ISBN:978-975-93943-8-7.
K2- Anonim (1990). Ankara Orman Bölge Müdürlüğü, Ilgaz Orman İşletme Müdürlüğü, Saraycık Orman İçi Ağaçlandırma Uygulama Projesi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Ürgenç, S. (1998). Ağaçlandırma Tekniği Yenilenmiş ve Genişletilmiş İkinci Baskı . İ.Ü.Orman Fak. Yayınları, İ.Ü. Rektörlüğü Yayın No:3994, Orman Fakültesi Yayın No:441, İstanbul. ISBN. 975-404-446-5
YK2- Ertaylan, Y. (2002). Ağaçlandırma Çalışmalarında Toprağın ve Toprak Etütlerinin Önemi, Ağaçlandırma ve Etüt Proje Çalışmaları Konulu Seminer, Antalya.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı ağaçlandırılması öngörülen alanın tanınması ve etüt edilmesinin yollarını öğretmektir. Alanla ilgili veriler alındıktan sonra da projelerin nasıl hazırlanması gerektiğinin öğrencilere öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Ağaçlandırma kavramı ve çeşitleri, ağaçlandırmanın önemi, yetişme yeri etüdü, çevre vejetasyonu etüdü, toprak etüdü, tür seçimi, proje hazırlama esasları, ağaçlandırma yönteminin belirlenmesi, ağaçlandırma sahasının hazırlanması, türlerin karışım şekli ve oranı, toprak ıslahı, tohum ve fidan materyali, bakım, koruma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
3
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|