ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Bitki Üretme ve Yetiştirme Teknikleri OR1509 GÜZ-BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fidanlık ve Seralar hakkında geniş bilgi açıklar
    2-Generatif ve vejetatif fidan üretimi esaslarını açıklar
    3-Çıplak köklü fidan üretim tekniklerini uygular
    4-Tüplü fidan üretim tekniklerini uygular
    5-Çelikle ve Aşı ile fidan üretim yöntemlerini uygular, Fidan sökümü, sınıflandırması ve saklanması konularını açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   192
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,4 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders: Fidanlıklar tanımı, çeşitleri, planlama ve kuruluşları, tesisleri. Drenaj, sulama, sera ve camekan, gölgelikler Uygulama: Çankırı orman fidanlığının incelenmesi K1 Bölüm 1-4 Okunmalıdır K2 Sayfa 200-210 okunmalıdır
    2 Ders: Fidanlıklarda İç taksimat, rotasyon Uygulama: Çankırı Orman Fidanlığı iç taksimat ve fidan üretim planlarının incelenmesi K1 Bölüm 5 Okunmalıdır
    3 Ders: Seracılık ve Bitki Üretiminde Seracılığın Kullanılma Olanakları Uygulama: Fakülte serasının incelenmesi K1 Bölüm 5 Okunmalıdır
    4 Ders: Bitki Üretme Sistemlerinin Sınıflandırılması, genel esaslar, Uygulama: çeşitli yöntemlerle üretilen bitkilerin sera ve fidanlıkta gösterilmesi. K1 Bölüm 6.1 Okunmalıdır
    5 Ders: Bitkilerde Generatif Üretme Uygulama: Tohumla üretme ortam, malzeme ve tesisleri K1 Bölüm 6.1 Okunmalıdır K2 Sayfa 217-230 okunmalıdır
    6 Ders: Çıplak köklü fidan üretim esasları Uygulama: Çankırı Orman Fidanlığında ekim yastıklarının incelenmesi ve tohum ekimi. K1 Bölüm 6.1 Okunmalıdır
    7 Ders: Tüplü fidan üretilmesinde kullanılan kaplar Uygulama: Fidan üretiminde kullanılan kapların gösterilmesi. K1 Bölüm 6.1 Okunmalıdır
    8 Ders: Tüplü fidan üretim esasları Uygulama: Öğrencilerin çeşitli türlere ait tohumları sera ve fidanlıkta kaplara ekmeleri K1 Bölüm 6.1 Okunmalıdır
    9 Ders: Vejetatif üretim yöntemleri (çelikle üretim) Uygulama: Serada yeşil ve sert çeliklere ait uygulama yapılması K1 Bölüm 6.2 Okunmalıdır K2 Sayfa 243-246 okunmalıdır
    10 Ders: Vejetatif üretim yöntemleri (Aşı ile üretim) Uygulama: Aşı için gerekli malzemelerin tanıtımı ve Serada aşı yapılması K1 Bölüm 6.2 Okunmalıdır K2 Sayfa 249-254 okunmalıdır
    11 Ders: Diğer Vejetatif üretme yöntemleri Uygulama: Aşı uygulaması K1 Bölüm 6.2 Okunmalıdır
    12 Ders: Fidanlıkta koruma ve Bakım, Fidan sökümü, sınıflandırması ve saklanması Uygulama: Çankırı Orman Fidanlığında fidan sökümü ve gömüye alınmasının uygulamalı olarak gösterilmesi K1 Bölüm 6.3 Okunmalıdır
    13 Ders: Yaşlı, Boylu Fidan Yetiştirme Uygulama: Çankırı Orman Fidanlığında repikaj uygulaması. K1 Bölüm 6.3 Okunmalıdır
    14 Ders: Fidan kalitesi, Fidanlık Yasaları, Fidan maliyeti Uygulama: Laboratuvarda morfolojik ve fizyolojik fidan karakteristiklerinin gösterilmesi. K1 Bölüm 7 Okunmalıdır K2 Sayfa 233-235 okunmalıdır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bora İMAL
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bora İmal

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Alptekin, C., Ü. (2006). Fidanlık Tekniği Ders Notları, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi. K2- Boydak, M. & Çalışkan, S. (2014). Ağaçlandırma, OGEM-VAK Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınları ile Mücadele Hizmetlerini Destekleme Vakfı Yayınları, Ankara. ISBN:978-975-93943-8-7.
    Yardımcı Kitap YK1- Ürgenç, S. (1998) Ağaç ve Süs Bitkileri Fidanlık ve Yetiştirme Tekniği, Genişletilmiş İkinci Baskı. İ. Ü. Orman Fakültesi Yayını No.3395 / 442 İstanbul. YK2- Landis, T. D., Bonner, F. T., & Karrfalt, R. P. (2008). Nursery practices. YK3- Duryea, M. L., & Landis, T. D. (Eds.). (2012). Forest nursery manual: production of bareroot seedlings (Vol. 11). Springer Science & Business Media.
    Dersin Amacı Fidan üretimi konusunda temel bilgileri öğrencilere vermek. Öğrencilerin generatif ve vejetatif yolla fidan üretimi konularında yeterli bilgi birikimine ve becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Giriş, fidanlıklar ve tanıtımı, seralar ve tanıtımı, çıplak köklü fidan üretimi, kaplı fidan üretimi, çelik ve aşı ile fidan üretimi, diğer Vejetatif üretim yöntemleri, boylu fidan üretimi, fidan kalitesi ve Fidan Maliyeti
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 3
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 5
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster