Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel fizyoloji kavramları
|
K4 Bölüm1
K5 Bölüm1
|
2
|
Bitki su ilişkileri
|
K2 Bölüm1, bölüm5
K4 Bölüm4
|
3
|
Fotosentez ve solunum
|
K4 Bölüm 7,8,9
|
4
|
Büyüme ve dormansi
|
K1 Bölüm 7
K4 Bölüm 16
YK2 Bölüm 8
|
5
|
Stresin Tanımı ve Önemi; Bitkilerde Görülen Stres Çeşitleri
|
K3 Bölüm 2
K4 Bölüm 25
|
6
|
Su (Kuraklık) stresi
|
K3 Bölüm 2
K4 Bölüm 25
|
7
|
Sıcaklık ve don stresi
|
K3 Bölüm 2
YK1
|
8
|
Tuz stresi
|
K3 Bölüm 2
K4 Bölüm 25
|
9
|
Işık ve ultraviyole stresi
|
K3 Bölüm 2
K4 Bölüm 25
|
10
|
Hastalık ve Oksitatif stres
|
K3 Bölüm 2
K4 Bölüm 25
|
11
|
Hava kirleticileri ve ağır metal stresi
|
K4 Bölüm 25
YK2 Bölüm 11
|
12
|
Bitkilerin stres etmenlerine dayanıklılık süreci ve mekanizması
|
K4 Bölüm 25
|
13
|
Stresin bitki gelişimindeki önemi
|
K4 Bölüm 25
|
14
|
Bitkilerin stres etmenlerine dayanıklılık düzeyinin tespiti
|
K3 Bölüm 2,3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Bora İMAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1 Lambers, H., Chapin, F. S., Pons, T. L., 2008, Plant physiological ecology second edition, Springer Science Business Media, LLC, ISBN: 978-0-387-78340-6 e-ISBN: 978-0-387-78341-3.
K2 Boyer, J. S., 1995, Measuring the water status of plants and soils, Acedemic Press Inc. United States of America, ISBN: 0-12-122260-8.
K3 İmal, B., 2015 Bazı Anadolu Karaçamı (Pinus nigra Arnold ssp. pallasiana [lamb.] Holmboe) Orijinlerinin Dona ve Kuraklığa Karşı Dayanıklılıklarının Ekofizyolojik Olarak Belirlenmesi, Doktora Tezi, İstanbul.
K4 Taiz, L., Zeiher, E., 2008. Bitki fizyolojisi (Plant physiology),Üçüncü baskıdan Türkçeye çeviri Türkan, İ., (ed), Palme yayıncılık Ankara. ISBN: 978-9944-341-61-5.
K5 Kozlowski, T. T., Pallardy, S. G.,1996, Physiology of woody plants, Second Edition, Acedemic press. United States of America, ISBN: 0-12-424162-X.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Burr, K. E.,Hawkins, C. D. B., Hirondelle, S. J. L., Binder, W. D., George, F. M:, Repo, T., 2001, Methods for measuring cold hardiness of conifers. Conifer cold hardiness, In: Bigras, F. J. , Colombo, S. J. (ed), Chapter 14, Kluwer Academic Publishers, 369-401.
YK2 Kocaçalışkan, İ., 2008, Bitki fizyolofisi kitabı, 7. Baskı Nobel Yayın Evi Yayın no:1338, Ankara, ISBN: 978-605-395-135-3
YK3 Larcher, W., 2003, Physiological plant ecology 4th edition, Sipringer-Verlag berlin Heidelberg New York, ISBN: 3-540-43516-6.
|
Dersin Amacı
|
Bitkilerdeki stres koşulları ile bitkilerin bu stres koşullarına verdikleri tepkileri öğrenmek. Bu bilgileri özellikle ormancılıkta fidanlık ve ağaçlandırma çalışmalarında kullanarak uygulamaya katkı yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
Genel Fizyoloji Kavramları, Su ilişkileri, Sfotosentez, Solunum, Büyüme ve Dormansi, Stresin Tanımı ve Önemi, Bitkilerde Görülen Stres Çeşitleri (Su Stresi, Işık Stresi, Sıcaklık Stresi, Tuz Stresi, Hastalık Stresi, Oksidatif Stres, Hava Kirleticileri Stresi, Ağır Metal Stresi), Bitkilerde Stres Tepkileri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
3
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|